השוק
המע"מ בדרך לרדת ל-17%: בשורה מפתיעה למיליוני ישראלים
הצעת חוק חדשה להפחתת המס חזרה ל-17% מעוררת סערה פוליטית וכלכלית. באוצר מזהירים מפני בור של מיליארדים, בעוד במגזר העסקי דורשים לאשר את המהלך באופן מיידי
כלכלת בחירות או בשורה אמיתית לכיס של כולנו? המערכת הפוליטית והכלכלית נמצאת ביממה האחרונה כמרקחה לקראת הדיון המתוח בוועדת השרים לחקיקה. על הפרק: הצעת החוק של יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, להורדה מיידית של מס הערך המוסף (המע"מ) חזרה לרמה של 17%.
כזכור, המס הועלה ל-18% בינואר 2025 כדי לממן את גירעונות מלחמת "חרבות ברזל", אך כעת, כשהקלפיות כבר באופק, הלחץ הפוליטי עושה את שלו. כפי שפורסם הבוקר (ראשון) ב-Ynet, בצמרת משרד האוצר וברשות המיסים מתייצבים בחזית אחידה ונוקשה נגד המהלך.
בדרג המקצועי מזהירים מפני יצירת "בור תקציבי" חסר תקדים שיעלה למדינה למעלה מ-8.5 מיליארד שקלים בשנה – נזק בלתי הפיך שיחייב קיצוצים כואבים בשירותים הציבוריים או מציאת מקורות מימון אלטרנטיביים, תוך הטלת ספק רב בכך שההוזלה בכלל תגולגל לכיסו של הצרכן.
מנגד, במגזר העסקי ובארגוני הרווחה רואים בתוכנית הזדמנות פז להמרצת המשק המוכה. נשיא איגוד לשכות המסחר, שחר תורג'מן, שיגר פנייה דחופה לחברי הוועדה וקרא להם לתמוך בחוק.
עוד ב-
לדבריו, מדובר באוויר לנשימה עבור העסקים הקטנים והבינוניים, המהווים כ-90% ממגזר המסחר בישראל. כעת, הכדור עובר לידי השרים שיצטרכו להכריע בין אחריות תקציבית לקריצה לבוחרים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



