השוק

יצא מהמשרד: אדם נוימן רוכש 33% של מפעילת Car2Go ואוטותל

מייסד WeWork השקיע 10 מיליון דולר בחברת GoTo Global האירופית המפעילה את שירותי הרכב השיתופי של CAR2GO ואוטותל בישראל, נוימן יחזיק 33% מהון מניות החברה לאחר ההקצאה ושגריר תחזיק כ-54% 
שרון טל |  1
אדם נוימן (צילום מתוך טוויטר CNBC, ויקיפדיה-דוד שי)
לאחר שהודח ממיזם החללים המשותפים WEWORK, נראה שאדם נוימן מחשב מסלול מחדש לתחום הרכב השיתופי. נוימן השקיע 10 מיליון דולר בחברת בחברת GoTo Global האירופית המפעילה את שירותי הרכב השיתופי של CAR2GO ואוטותל בישראל.
החברה גייסה 19 מיליון דולר בסבב B, עשרה מיליון דולר בתמורה להקצאת מניות ליזם אדם נוימן ו-9 מיליון דולר נוספים בעבור המרת הלוואת בעלים של שגריר ובעלי מניות קיימים. 
לאחר ההקצאה, חלקו בחברה של אדם נוימן יעמוד על 33%  וחלקה של שגריר יעמוד על 54.19%. העסקה משקפת ל- GoTo Global  שווי של 30 מיליון דולר אחרי הכסף, שהם כ-103 מיליון שקל. כמו כן, נקבע בין הצדדים, כי נציג מטעמו של אדם נוימן יחל לכהן כדירקטור ב-GoTo Global.
GoTo Global אשר הוקמה בשנת 2008 פועלת כיום ב- 12 ערים בישראל ובאירופה, ומספקת שירותי תחבורה שיתופית כמו אופניים, אופנועים, קורקינטים רכבים לטווח קצר וארוך תחת אפליקציה אחת. בשנת 2019 ביצעה מעל ל 1.3 מיליון נסיעות ומחזור של מעל 13 מיליון דולר. לחברה פעילות בישראל ובמלטה (מערך תחבורה שיתופית של רכבים וקטנועים), ותמשיך להרחיב את פעילותה באירופה כבר במהלך 2020. 
"שוק התחבורה האלטרנטיבית נמצא בתנופה חסרת תקדים אשר עתיד לגלגל למעלה מ-600 מיליארד דולר עד 2025. בימים אלו, אנו עדים לכך שמגפת הקורונה הנוראית אשר משפיעה על כל אחת ואחד מאיתנו דווקא מגדילה את פוטנציאל הפעילות שלנו לאור המגמה בעולם בוויתור על הרכב הפרטי והצורך של אנשים להתנייד באופן פרטני ללא תלות בתחבורה הציבורית. עם סבב הגיוס הנוכחי, בכוונת החברה להמשיך להתרחב בעולם ולהיכנס לפעילות בערים חדשות באירופה בשנת 2020". מסר גיל לייזר מנכ"ל GoTo Global.
דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר: "אנו שמחים לדווח על השקעה ב-GoTo מצד משקיע מוביל ומקצועי כמו אדם נוימן המתמחה בפתרונות כלכלה שיתופיים. העסקה שהתבצעה לפי שווי חברה של 30 מיליון דולר אחרי הכסף, הינה עדות משמעותית להבעת האמון בפתרונות ובטכנולוגיה אותם מציעה. אנו מאמינים כי אדם הינו שותף אסטרטגי לפעילות ויוכל לתת ערך מוסף לקידום יעדיה ומטרותיה של החברה אשר ישיאו ערך נוסף לבעלי המניות של שגריר". את החברה ייצגה עו״ד נתלי נוי, ראש מחלקת ההי טק במשרד ERM אפשטיין, רוזנבלום, מעוז.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החלה הספירה לאחור
    ניב 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איפה שנוימן משקיע - העסק שוקע. תיכף ישכר את העובדים בוודקה.
    סגור