השוק

הסחר עם דובאי מתחזק: ישראל הצטרפה לברית ה-WLP

בעקבות ההסכם שנחתם היום בין איגוד לשכות המסחר בישראל וה- WLP ישראל הפכה לחברה העשירית בברית, לצד ברזיל, הודו, דרום אפריקה ומדינות נוספות. הברית תאפשר לישראל להרחיב את המסחר בחצי הכדור הדרומי ומקיפה עתה שלוש יבשות

ארנולד נטייב | 
ישראל נכנסת לברית ה-WLP (צילום יחצ)
ישראל הצטרפה השבוע כחברה עשירית לברית "דרכון הלוגיסטיקה העולמית" (WLP). הברית שמובילה דובאי, נועדה להגדיל את היקפי הסחר בשווקים השונים העולם ותאפשר לחברות ישראליות להרחיב את היקפי המסחר עם המדינות בחצי הכדור הדרומי. מאז השקתה בשנת 2019, ברית ה-WLP גלגלה מסחר בערך כולל של למעלה מ-3 מיליארד דירהאם וצברה הישגים ניכרים.
בכך, ישראל הופכת למדינה העשירית החברה בברית ה- WLP לצד מדינות כמו הודו, דרום אפריקה, אינדונזיה, ברזיל, קולומביה ועוד.
טקס החתימה שנערך היום בצהרים התקיים במעמד ובחתימת סולטן אחמד בן סוליים, יו"ר תאגיד הנמלים, המכס ואזור הסחר החופשי של דובאי (PCFC) ומר אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, כמו גם חברים נוספים בלשכת המסחר.
באמצעות ה-WLP, עסקים יהיו צפויים לחסכון של 25% בעלויות השינוע ושל 10% בזמן ההמתנה בהובלת סחורות, ובכלל זה הוזלה משמעותית במעבר סחורות בין ישראל למדינות דרום מזרח אסיה דרך דובאי לעומת דרכי השינוע הקיימים כיום.
תכנית WLP תספק לעסקים הטבות כלכליות ואחרות בהתאם לנפחי המסחר ולפי תכנית בת ארבע רמות. ב-WLP כלולים שחקנים משמעותיים כגון UPS, פייזר, סוני, ג'ונסון את ג'ונסון ו-LG. ה-WLP מספקת לחברים פעילים גם גישה להטבות מגוונות בהתאם לערך המסחר ולתדירותו.
כחלק מהשתתפותה של ישראל ב-WLP, היא תהנה גם מחברות בתוכנית סיוע לארגונים הומניטריים בתקופות משבר. במקרה של משבר הקורונה הרי חברות בתוכנית WLP העוסקות בייצור והפצה של חיסונים נגד וירוס הקורונה יקבלו הטבות מיידיות בעלות וזמן המתנה. פרק הסיוע ההומניטרי של תכנית WLP מקדם ומחזק את עמדתה של דובאי כמוקד לוגיסטי עולמי בתקופות משבר לשם שינוע אספקה הומניטרי.
ההערכה היא שעם כניסתה של ישראל לתוכנית, הקשרים ההדדיים של ישראל עם איחוד האמירויות יצמחו, באמצעות שיתוף פעולה הדוק בהפצת החיסון נגד וירוס הקורונה ובחיזוק שרשראות ההפצה שלו. בנוסף לכך, תיהנה ישראל מכמות מטענים מוגדלת דרך דובאי ותוכל להציע לארגוני סיוע הומניטרי מוקד לוגיסטי יעיל וממוקם במקום מרכזי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה