השוק

מחיר היעד של מניית אנרג'יאן עולה: "תחכום פיננסי מרשים"

האנליסטית אלה פריד מלאומי שוק הון מעריכה כי התמחור של אנרג'יאן הוא הוגן כרגע אך החברה הצליחה להפוך מחברת אנרגיה יוונית קטנה לשחקנית מרכזית בתחום
ניצן כהן |  3
אלה פריד (צילום כפיר סיוון)
אנליסטית האנרגיה של לאומי שוקי הון, אלה פריד, מעלה היום במעט את מחיר היעד של מניית אנרג'יאן תוך שהיא מותירה את ההמלצה על "החזק".
"אנו מותירים את ההמלצה שלנו לחברת אנרג'יאן על "החזק" ומעדכנים מינורית את מחיר היעד לכ-39 שקל. ההמלצה שלנו ממשיכה להתבסס על גישה שמרנית ביחס להיבט התפעולי בשלבי ההשקה של פלטפורמת ה-FPSO החלוצית בים התיכון, לצד רמת החוב – שצפויה לעמוד לפי הגיידנס  בהמשך השנה, קרוב מאוד לתחזית שלנו – 2-2.2 מיליארד דולר" כותבת פריד.
דוחות אנרג'יאן הבליטו את קצב הגידול המהיר של עתודות החברה ואת הפריסה הזהירה של ההתחייבויות להתקדמות הפרויקטים. "נציין, שבסיום השנה שחלפה, נאמדו העתודות של אנרגי'יאן  בכ-992 מ' חביות אקויולנט נפט,  כולל  האחזקה של 100% במאגרי כריש ותנין לאחר עסקת קרוג׳ין.
פרויקט כריש - עדכון תפעולי: מועד ההשקה החזוי נותר בראשית שנת  2022. פרויקט כריש עומד כיום על 90% ביצוע, כאשר עד כה הושלמו   96% ממתקני היבשה, 95% מה-FPSO ו-82% מהפעילות התת ימית".
אנרג'אן רשמה בשנת  2020 הכנסות של 28 מיליון דולר לאחר איחוד נכסי אדיסון בדצמבר שנה שעברה. החברה הציגה הפסד תפעולי של 124.5 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם שלילי בסך -8.3 מיליון דולר. ההפסד הנקי עמד על כ-93 מיליון דולר. "התוצאות היו נמוכות מציפיות הקונצנזוס אבל להערכתנו אינן  משפיעות על התמחור בסיום של שנה של עסקאות אדיסון וקרוג'ין".
עוד כותבת פריד כי החוב הפיננסי נטו של החברה עמד בסוף השנה על כ-1.24 מיליארד דולר והוא צפוי לעלות השנה לכ-2.2-2.1 מיליארד דולר. החברה ציינה כי אינה זקוקה למימון מחדש והיא צפויה להחליט בחודשים הקרובים על מדיניות דיווידנד שתצא לפועל עם תחילת ההזרמה מכריש.
"לסיכום" כותבת פריד "ניצול מחירי שפל, מקסום הזדמנויות בשנת הקורונה, אסטרטגיה של כיבוש שוק באמצעות המחיר ותחכום פיננסי ועסקי מרשים הזניקו  את אנרג'יאן מחברה יוונית קטנה לאחת מחברות הנפט הבולטות במדדFTSE נפט וגז.  
"בשורה התחתונה נציין, שלמרות הסופרלטיבים ורמת סיכון שוק נמוכה ומשמעת מאזנית  מרשימה -  אנו סבורים שהמחיר הוגן. נציין, שמטעמי זהירות אנו מניחים עלייה הדרגתית בהכנסות ובקצב ההפקה, החל ממועד ההשקה של כריש ועד להפקה מסחרית בהיקף מלא. במקרה זה, אנו מעדיפים להמתין ולהוריד את שיעורי ההיוון באופן הדרגתי".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יש גבול לחוצפה. הכל אינטרסים
    Hg 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת בושה
    סגור
  • 2.
    ישראמקו חזקה פי 2 והאנליסטים מתעלמים
    איישל 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה מוכיח על היושר
    סגור
  • 1.
    איך זה שמה שהיא אומרת אני עושה הפוך ומצליח...
    שלומית ירדן 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשאר עם תשובה שמדפיס מיליארדים, לא תקני אותנו בנזיד עדשים הסרחון המוסדי כבר ברור לעמך ישראל
    סגור