השוק

הנפקת הטכנולוגיה הגדולה בישראל נסגרת בסכום מטורף

הנפקת היוניקורן הראשונה בישראל עומדת לקראת סגירה עם סגירת הבוק (BOOK) בהנפקה של NAYAX לפי שווי מפלצתי של 1.1 מיליארד דולר; החתמים מנסים להגדיל את היקף הגיוס בגלל ההתנפלות של המשקיעים
ניצן כהן |  3
צילום pixbay
הנפקת הטכנולוגיה הגדולה בישראל מאז ומעולם עומדת לקראת סגירה. נאייקס משלימה בשעות אלה הנפקת ענק של יותר ממיליארד שקל לפי שווי חברה של כ-1.1 מיליארד דולר. כך נודע ל-ice.
את ההנפקה מובילים ג'פריס, אופנהיימר ולידר.
משקיעים שמשתתפים בהנפקה אמרו היום ל-ice כי הם מעוניינים לקנות כל כמות כמעט בכל מחיר ולהנפקה הוזרמו ביקושי ענק שניתן לכנמות אותם התנפלות של ממש על ההנפקה שהופכת להיות אחת ההנפקות הגדולות בישראל של השנים האחרונות.
על פי ההערכות רק הביקושים מישראל היו יכולים להביא לסגירת הבוק (BOOK) אולם בשל ביקושים גדולים של משקיעים זרים החתמים נאלצים לדחוק משקיעים ישראלים מההנפקה שמתבצעת בשיטה של הצעה לא אחידה כך שהחתמים הם אלה שבוחרים את ההקצאות בצורה לא שוויונית.
נאייקס עוסקת בסליקה של כרטיסי אשראי בצורה לא מאויישת כך למשל כשהולכים בשדות תעופה כל מכונות השתיה והחטיפים כמעט משתמשים במכשירים של החברה כך שניתן להעביר את כרטיס האשראי במכונה ולקבל את המוצר כשמהצד השני, זכיין המכונות מקבל בסוף החודש את כל כספו (בניכוי העמלות) עם דוחות מסודרים לחשבון הבנק שלו.
הנוחות והיעילות של פעילות החברה הביא אותה לשליטה כמעט מוחלטת בשוק של הסליקה הלא מאויישת ברחבי העולם עם הכנסות שנתיות של 80 מיליון דולר (ההכנסות שהציגה החברה ב-2020). 
בסך הכל מנפיקה החברה 23% ממניותיה בבורסה בתל אביב (הישג כשלעצמו לבורסה המקומית) כשמדובר בהנפקה של 20% מהחברה שכוללים כ-7% בהצעת מכר ועוד 3% כגרין שו, כלומר אופציה לחתמים להגדיל את ההנפקה במחיר מוסכם תוך פרק זמן קצר. בשל העובדה כי הביקושים גבוהים מאוד הרי שהאופציה תממוש ובשלב זה ביקשו המשקיעים לדחות את סגירת הבוק למחר כדי לבחון אם ניתן להגדיל את היקף ההנפקה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכנסה שנתית של 80 מיליון
    גבי 05/2021/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מצדיקה שווי של יותר ממיליארד? אפילו לא אמרו אם זה אחרי הוצאות אחרי מס לא הבנתי. נראה טעות בסכום.
    סגור
  • זאת חברת הייטק עם טכנולוגיה ופוטנציאל צמיחה (ל"ת)
    ביבי 05/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נראה שבבורסה הישראלית יש רק לקוחות חסרי מוח !!! (ל"ת)
    יתרו 05/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור