השוק

חמת פתחה את 2021 עם המשך מומנטום חיובי, ההכנסות עלו ב-23.4%

הקבוצה דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון ההכנסות ברבעון תפחו לכ-193.3 מיליון שקל, הרווח הנקי ברבעון הראשון הוכפל לכ-21 מיליון שקל, בחודש אפריל גייסה בהצלחה כ-19 מיליון שקל בהנפקת הון תמורת כ-3.6% מהון המניות של החברה
 
כפיר אדר | 
ניר קליין (צילום רמי זרנגר)
קבוצת חמת פרסמה היום (ראשון) את עיקרי התוצאות לרבעון הראשון 2021: הכנסות החברה ברבעון עלו בכ-23.4% לכ-193.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-156.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מגידול בהכנסות במגזר הקמעונאות והקרמיקה בשל צירוף העסקים של אלוני החל מחודש פברואר 2020, וכן מעלייה במגזר ההפצה, במגזר הברזים ובמגזר הפלסטיק והאינסטלציה עקב גידול בביקושים ובהמשך לצעדי הרחבת מפעל הפלסטיק ליפסקי.
הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-28.3% לכ-89.1 מיליון שקל (46.1% מההכנסות), לעומת כ-69.5 מיליון שקל (44.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר משיפור בשיעורי הרווחיות במרבית חברות הקבוצה. הרווח התפעולי ברבעון צמח בכ-75.2% לכ-28.1 מיליון שקל (14.5% מההכנסות), לעומת כ-16 מיליון שקל (כ-10.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
להלן נתוני הרווח התפעולי בחלוקה למגזרים:
במגזר ברזים הרווח התפעולי צמח בכ-70.9% לכ-5.9 מיליון שקל לעומת כ-3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מעלייה במכירות, בין היתר של ברזים בגימורים מיוחדים. במגזר כלים סניטרים בישראל רשמה החברה גידול חד ברווח לכ-4.3 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-0.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה ברבעון הכנסה חד-פעמית בגין ביטול חלקי של הפרשה לדרישת תשלום חוב לרשות ההשקעות, וכן חל גידול ברווח בשל צעדי התייעלות שננקטו, סגירת מפעל חרסה ברבעון השני 2019. במגזר פלסטיק ואינסטלציה הרווח גדל בכ-53.4% לכ-5.7 מיליון שקל לעומת כ-2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נובע מעלייה במכירות וגידול בתפוקות הייצור - בין היתר בשל הרחבת מפעל הפלסטיק ליפסקי.
במגזר קמעונאות וקרמיקה, הכולל את פעילות אלוני וחזיבנק, הרווח התפעולי הסתכם לכ-3.5 מיליון שקל, לעומת כ-6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע מירידה בשיעורי הרווח הגולמי עקב האטה באספקה ללקוחות פרטיים בחזיבנק בתקופה. במגזר ההפצה, רשמה החברה גידול חד ברווח לכ-3.5 מיליון שקל, לעומת כ-0.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מעלייה במכירות בשוק המקומי על אף התגברות התחרות בשל גידול בביקושים. המעבר למרלו"ג החדש של מגזר ההפצה (בחודש מאי 2019) סייע לתמיכה בגידול במכירות. במגזר כלים סניטרים בחו"ל, הכולל את פעילות המפעל בטורקיה, חל גידול חד ברווח לכ-2 מיליון שקל, לעומת כ-0.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מגידול בהיקף המכירות וגידול בתפוקות הייצור. במגזר פעילויות אחרות, הכולל גם את פעילות החברת הבת Houzer בארה"ב, עלה הרווח בכ-27% לכ-2.9 מיליון שקל, לעומת כ-2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מגידול בהיקפי המכירות של המוצרים המשלימים לאמבט (ערכות ואביזרי מקלחת) וכן מגידול במכירות של החברה הבת בארה"ב Houzer. 
החברה רשמה עלייה של כ-96.2% ברווח הנקי ברבעון הראשון לשנת 2021 לכ-21 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-10.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. הונה העצמי של החברה, נכון ליום 31.3.2021, עלה לכ-303.8 מיליון שקל, לעומת כ-282.7 מיליון שקל בסוף שנת 2020. החברה סיכמה את הרבעון הראשון לשנת 2021 עם תזרים מזומנים מפעילות שוטפת נטו של כ-8.2 מיליון שקל, לעומת כ-30.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת כתוצאה מעלייה בהיקפי ההון החוזר התפעולי ביחס לאשתקד בגין צמיחה במרבית פעילויות הקבוצה. באפריל 2021 גייסה החברה כ-19 מיליון שקל בהנפקת מניות בדרך של הקצאה פרטית תמורת הקצאה של כ-3.62% מהון החברה לאחר ההקצאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה