השוק
רמי לוי זינק בענק ברווח הנקי, ההכנסות הגיעו ל-1.61 מיליארד שקל
רשת הקמעונאות סיכמה את הרבעון הראשון של 2021: הרווח הנקי עומד על 47 מיליון שקל, שיעור הרווח התפעולי ברבעון עלה בחדות לכ-4.27%, בהשוואה לכ-3.24% ברבעון המקביל אשתקד. עד סוף חודש אוגוסט 2021, החברה תשיק מרכז לוגיסטי חדש "רמי לוי לעסקים"
רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2021, המלמדות על יציבות בהכנסות למרות שהמכירות ברבעון מקביל אשתקד הושפעו לחיוב מהתפרצות נגיף הקורונה, שיפור ברווח הגולמי, שיפור בשיעור הרווח התפעולי, עלייה חדה ברווחים ומציגה שיא בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון בהיקף של כרבע מיליארד שקל.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2021 שיקפו יציבות והסתכמו בכ-1.61 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.63 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות שברבעון המקביל אשתקד היקף המכירות היה גבוה במיוחד כתוצאה מהתפרצות הקורונה. החברה הציגה ברבעון ירידה של כ-2.9% בפדיון חנויות זהות ומנגד הכירה בתרומת הכנסות משני סניפים חדשים שנפתחו בחיפה ובקריית גת.
המכירות למ"ר נטו ברשת רמי לוי ברבעון הראשון של שנת 2021 הסתכמו בכ-15.33 אלף שקל, בהשוואה לכ-16.04 ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2021 עלה בכ-4% לכ-367 מיליון שקל, בהשוואה לכ-353 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. על אף היציבות בהכנסות, הציגה החברה עלייה ברווח הגולמי וזאת כתוצאה מהשיפור ברווחיות הגולמית שעלתה לכ-22.78%, לעומת כ-21.67% ברבעון המקביל אשתקד, בעקבות השיפור בתנאי הסחר, מהתייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג במודיעין וכן מתרומת החדירה המעמיקה של המותג הפרטי.
שיעור ההוצאות התפעוליות – הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות – ברבעון הראשון של שנת 2021 נשמרה יציבות בשיעור הוצאות התפעול. הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הראשון של שנת 2021 עלה בכ-30% לכ-69 מיליון שקל, בהשוואה לכ-53 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2021 עלה בחדות לכ-4.27%, בהשוואה לכ-3.24% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי לפני יישום תקן IFRS16 ברבעון עלה ל-3.74%, בהשוואה לכ-2.76% ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2021 זינק בכ-62% לכ-47.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-29.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח הנקי, למרות היציבות בהכנסות, נבעה בעיקר מהשיפור בשיעור הרווח הגולמי בגין הפעולות שנקטה החברה לשיפור תנאי הסחר מול הספקים, התייעלות המרלו"ג ומעליה במכירות המותג הפרטי.
ה-EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2021 עלה בכ-16% לכ-130 מיליון שקל (כ-8.1% מההכנסות), לעומת כ-112 מיליון שקל (כ-6.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של שנת 2021 עלה בכ-16% לכ-252 מיליון שקל, בהשוואה לכ-218 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת נבעה מהגידול האמור ברווח הנקי, לצד השינויים בהון החוזר.
מאזן ליום ה-31.03.2021: לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-1.05 מיליארד שקל – גידול של כ-193 מיליון שקל בהשוואה לסוף שנת 2020. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-14 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסכום של למעלה מ-1 מיליארד שקל. במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 40 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-50 מיליון שקל בחודש שעבר. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של מעל למיליארד שקל.
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו פותחים את שנת 2021 עם תוצאות טובות המשקפות יציבות בהכנסות, למרות שההכנסות ברבעון המקביל אשתקד הושפעו לחיוב באופן מהותי מהגידול בביקושים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. בנוסף, הצגנו ברבעון עלייה חדה ברווח הנקי בזכות הפעולות בהן נקטנו לשיפור תנאי הסחר והתייעלות לוגיסטית במרלו"ג במודיעין ועלייה במכירות המותג הפרטי, כך שהעלייה ברווחים בוודאי לא באה על חשבון הצרכן – לא במחיר, לא באיכות ולא בשירות. מרבעון לרבעון נרשמת עלייה ניכרת במכירות המקוונות, מגמה זו החלה עוד טרם משבר הקורונה והואצה בעקבותיו. אנו שמחים על כך שביכולתינו לספק מענה מיטבי ללקוחותינו גם באונליין ומאמינים שבזכות 12 המרכזים הרובוטיים שיוקמו, נוכל לשפר עוד יותר את השירות ללקוחותינו במהירות האספקה, במגוון המוצרים ובהרחבת הפריסה הגיאוגרפית והכל תוך שיפור הרווחיות התפעולית".
"בהסתכלות קדימה, בכוונתנו להאיץ את קצב פתיחת סניפי הדיסקאונט, לפתוח עשרות מרכולים עירוניים נוספים, לפתוח עשרות סניפי פארם נוספים באמצעות רשת 'גוד פארם' ולחדור לשוק המוסדי באמצעות פעילות 'רמי לוי לעסקים', בין היתר בתמיכת מרכז לוגיסטי שייפתח ויאפשר מכירה סיטונאית לבתי עסק באזור הצפון. בנוסף, נמשיך בפיתוח הארנק הדיגיטלי החדשני המאפשר כבר היום שירותים טכנולוגיים ופיננסים מתקדמים וכן נפעל להרחבת סל השירותים שנציע ללקוחות וללקוחות מועדון הלקוחות של רמי לוי, גם למוצרי ביטוח ואשראי. בימים אלה, אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות עסקיות נוספות שיגדילו את מגוון הפתרונות והשירותים שניתן יהיה להציע ללקוחותינו. אני מבקש להודות לעובדי הרשת הפועלים במסירות רבה ולכל בעלי המניות השותפים לדרכנו".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.אבל להודיע לציבור שרמי לוי פיטר עשרות עובדים .צביקה 06/2021/02הגב לתגובה זו0 0והעביר אותם לעבוד דרך קבלן את זה לא הזכרתםסגור
-
1.ברור שההכנסות עלו איך לא חשבון של לקוחות מחייביים בלי ל (ל"ת)מור 06/2021/01הגב לתגובה זו0 0סגור


