השוק

WalkMe הישראלית תיסחר בוול סטריט לפי שווי ענק של 2.5 מיליארד דולר

חברת WalkMe מאפשרת לבצע התאמות בתוכנות פנים ארגוניות מבלי לכתוב קוד; בסך הכול גייסה החברה 286 מיליון דולר שמשקפים לה שווי חברה של 2.5 מיליארד דולר
ניצן כהן | 
ישראל בוול סטריט (צילום pixbay edit ice)
עוד חברה ישראלית מפסידה השלימה הנפקה בוול סטריט לפי שווי מפלצתי. חברת הטכנולוגיה WalkMe השלימה גיוס של 286 מיליון דולר ותחל להיסחר היום (רביעי) בוול סטריט. הגיוס משקף ל-WalkMe שווי חברה מפלצתי של 2.5 מיליארד דולר.
WalkMe הוקמה לפני עשור ופיתחה יכולת ארגונית שמאפשרת אימוץ טכנולוגיות והתאמתם לסביבת הארגון מבלי לכתוב קוד נוסף. החברה פועלת במתכונת של מנויים משלמים (SAAS) והיא סיימה את 2020 עם הכנסות של 148 מיליון דולר והפסד תפעולי של 43 מיליון דולר.
עד היום גייסה WalkMe 300 מיליון דולר כשבגיוס האחרון הוצמד לה תג מחיר של 1.8 מיליארד דולר.
כאן המקום לציין כי אחד הסממנים הבולטים לכך שיש עודף של כסף בשווקים הוא הנפקות מהסוג של WalkMe. להצמיד שווי חברה של 2.5 מיליארד דולר לחברה מפסידה עם תחזית לא ברור למעבר לרווחיות שלא לדבר על החזרת כסף למשקיעים היא בעייתית.
הסיפור של WalkMe אינו שונה מגל של הנפקות שהיה לאחרונה בוול סטריט (גל שכלל הרבה חברות ישראליות) ותג המחיר שהוצמד לחברות אלה גבוה ממיליארד דולר. אין הרבה חברות ששוות מיליארד דולר, שוות באמת, בטח אם הן מפסידות כסף. חברות מהסוג הזה שיש להן חלום גדול, יכולת שיווק עצמי ומכירה עצמית מדהימה אבל ורפות מזומנים בקצב מבהיל, יכולות להנפיק רק אם יש עודפי כסף בשוק, כסף שאין לו ערך. כך למעשה מגלגלים את תפוח האדמה הלוהט של חברות מפסידות מגורם לגורם במעיין פירמידה שסופה חד הוא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה