השוק

דרמה בבורסה: אלטשולר שחם בדרך לחסל את תיק ההשקעות של פסגות

דני ירדני, מנהל ההשקעות הראשי של אלטשולר שחם, היה ער לתיק ההשקעות השנוי במחלוקת של פסגות שכולל החזקות באלקטריאון ואוגווינד ואינו מעוניין בהם, ובדרך לחסל את החזקות פסגות בחברות הללו; הערכה: מכירת החיסול רק החלה
ניצן כהן |  5
גלעד אלטשולר (צילום סם יצחקוב, אלכסנדר כץ)
בית ההשקעות אלטשולר שחם החל במסע החיסול של השקעות שביצע בית ההשקעות פסגות בשורה של חברות שהיקף ההשקעה של פסגות בהן עורר מחלוקת. ההחלטה גרמה לדרמה בבורסה כי מדובר בפירוק תיק ההשקעות של אחד השחקנים הכי גדולים בבורסה (בפסגות).
נסביר את הדברים: פסגות ביצע בשנים האחרונות שורה של השקעות בסיכון גבוה. השקעות אלה אמנם הניבו פירות לא רעים בכלל אך מדובר בהשקעות ברמות סיכון גבוהות מאוד שלא תמיד משקפות את הסיכוי באופן נכון.
שתי ההחזקות הראשונות ואולי השנויות ביותר במחלוקת היו ההשקעה שביצע פסגות בחברות אלקטריאון ואוגווינד - שעל פי הערכות השווי שהן צירפו לפני ההנפקה היו בסכומים נמוכים מאוד מהשווי שניתן להן בהנפקה בפועל. השקעות אלה זכו לקיתונות של ביקורת על המחיר בו פסגות נכנסה אליהן.
דני ירדני, מבכירי מנהלי ההשקעות ואחד המוערכים ביותר, אינו מאמין בסוג כזה של השקעות ובישיבות פנימיות רבות התבטא כי אין בכוונתו לבצע השקעות בחברות שהמחיר שלהן או נכון יותר, הסיכוי אינו מפצה על הסיכון - גם במחיר של אובדן תשואות בטווח הקצר.
ירדני באופן עקרוני אינו שחקן של הנפקות בשל העובדה כי להערכתו המחירים בהנפקות שמתבצעות בבורסה בשנים האחרונות מתקיימות במחירים מופרזים. לא זאת ועוד, ירדני מנהל סכומי כסף ניכרים בשוק ההון ופעילות שלו, בטח אחרי רכישת פסגות, היא התנהלות גדולה שיכולה להשפיע על מחירי המניות ולכן ירדני מעדיף, באופן עקרוני פעילות בחו"ל שם הוא יכול למכור ולקנות סחורה מבלי להשפיע על מחירים של מניות.
בימים האחרונים התקבלה אצל ירדני ההחלטה על מכירת מלוא החזקות פסגות באלקטריאון. מכירה גדולה נוספת כאמור של ירדני צפויה להיות באוגווינד שהוחזקו בידי פסגות.
בשוק ההון אומרים היום (רביעי) כי אלטשולר שחם רק החל במסע ניקוי תיק ההשקעות של פסגות והתאמתו לאופי ההשקעות של אלטשולר שחם.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    תחילת הסוף (ל"ת)
    אחת שיודעת 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    12 חודשים אלטשולר מקום אחרון . לברוח ומהר (ל"ת)
    גלגלן 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 3.
    יש כאן תגובות של אינטרסנטים.
    רז 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני באלטשולר שחם כעשור, בפנסיה, בהשתלמות ובגמל להשקעה, ואין טובים מהם בלונג-ראן. תבדקו אותי.
    סגור
  • 2.
    ירדני, אתה אחראי על הביצועים הבינוניים?
    מויש 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שוקל לעזוב את אלטשולר שחם
    סגור
  • 1.
    אלטושלר
    מבין 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בית השקעות בינוני לברוח , אין להם שום יתרון בחו״ל על פני גופים שם אין להם אנליזה איכותית . במאי 2020 מכר מניות בנקים ונדלן בישראל מה קרה מאז . בקיצור הרבה פרסום ושיווק ללא תוצאות
    סגור