השוק

שינוי כיוון: בנט ולפיד יבחנו את הסכם הנפט מהמפרץ הפרסי של קצא"א

בצל הדיווחים כי החברה שחתמה על הסכם שינוע הנפט מהמפרץ הפרסי דרך ישראל שהובילו להתנגדות ארגונים ירוקים ובמיוחד עיריית אשקלון, ראש הממשלה ושר החוץ בוחנים מחדש את ההשלכות, בקרוב תערך פגישה מכרעת שתוביל להחלטה
כפיר אדר |  1
תומר גלאם בקצאא (צילום דוברות עיריית אשקלון)
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד בוחנים מחדש את הסכם שינוע הנפט מהמפרץ הפרסי דרך ישראל, שעליו חתמה חברת קצא"א, כך דיווחה הבוקר (חמישי) לי ירון מ'הארץ'. 
לדבריה, בשבועות הקרובים צפויה להתקיים פגישה ראשונה בנושא בהשתתפות אנשי מקצוע ממשרד ראש הממשלה, משרד החוץ, האוצר, האנרגיה, המשפטים והגנת הסביבה בדרגת סמנכ"לי משרדים. 
כמו כן, טענה עוד שנקבע כי אחרי פגישה זו תיערך פגישה של השרים האחראים על הנושא על מנת לגבש את עמדת הממשלה. כזכור, רק בימים האחרונים עיריית אשקלון הצטרפה לעמדת הארגונים הירוקים בעתירתם לבג"צ כנגד קצא"א, ותתנגד להפיכת מתחם קו צינור הנפט אילת אשקלון ל"פצצה מתקתקת", כדברי ראש העיר, זאת בעקבות הסכמי אברהם לפיהם קצא"א תהפוך לנתיב מקשר בין הנפט במפרץ למדינות אירופה.
"ההסכם וההליך שנגזר ממנו פגומים מיסודם" אמר בעניין ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם והוסיף, "יש כאן התעלמות מהסיכונים הביטחוניים המוחשיים שניצבים בפני העיר אשקלון, מלקחי מבצע 'שומר החומות' ומהמשמעויות הרות האסון שיש להסכם זה על העתיד הסביבתי, על הביטחון האישי ועל רמת החיים של תושבי העיר אשקלון".
עוד טען: "הסכם זה כשל בניהול סיכונים בסיסי ומתעלם באופן בוטה ממה שהובלה מוגברת של נפט בצינור אילת – אשקלון עלולה לגרום לעיר אשקלון, לנגב המערבי, לחופי הים התיכון ולאגן הים התיכון כולו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסכם שלום בסיכון מטורף לישראל
    מתנות לעשירים 07/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    F35 העברת נפת ברמת סיכון מטורפת ואלו רק הדברים שאנחנו יודעים מי יודע איזה קומבינות עוד יש
    סגור