השוק

לאחר הרכישה: נתן חץ במהלך משמעותי במרלו"ג בצריפין

חץ מתכנן שורה של שדרוגים משמעותיים למרלו"ג שרכישתו הושלמה השבוע, מה שיחייב אותו לצאת בגיוס גדול מיד אחרי החגים; מסתמן: הפיקוח על שוק ההון לא יעצור את העסקה
ניצן כהן | 
נתן חץ אמות (צילום יחצ, פלאש 90)
לאחר השלמת רכישת המרלו"ג בצריפין, נתן חץ, בעל השליטה באמות מתכנן שדרוג משמעותי לנכס שיכלול את הגדלת השטחים שמיועדים להשכרה באמצעות תכנון מחדש וניצול טוב יותר של השטחים שלו והעלאת מחירי השכירות.
עוד נודע ל-ice כי חץ נערך לגיוס גדול למימון העסקה כמו גם לשדרוג המתחם, גיוס שיצא לדרך ככל הנראה אחרי החגים. ההתמשכות של הליכי הגיוס תלויים בעיקר בניירת כי מבדיקה ראשונה שקיימו באמות עבור חץ, עולה כי גיוס בין אם של אג"ח בין אם של מניות לצורך מימון רכישת המרלו"ג והשדרוג שלו, יתקבל בעיין יפה בקרב המוסדיים הגדולים.
נזכיר כי ביום חמישי האחרון זכתה אמות במכרז שקיימה קופת העובדים של הסוכנות היהודית למכירת מרלו"ג הענק שלה בצריפין בתמורה 1.5 מיליארד שקל. מיד לאחר ההודעה על הזכייה של אמות פנו גורמים שהפסידו במכרז לרשות שוק ההון ולרשות לניירות ערך במטרה שאלה יעצרו את העסקה.
יש לציין כי הן לרשות לניירות ערך והן לפיקוח על שוק ההון אין סמכות לעצור עסקאות שהתקיימו בהליך תקין (לכאורה) או לפחות שלא מעלה חשדות מיידים לעבירה על החוק. הטענה המרכזית של הטוענים נגד הזכייה של אמות הייתה כי הייתה הצעה גבוהה יותר (של כ-12 מיליון שקל) מצד אחת המתחרות ולמרות זאת הקרן העדיפה את הזכייה של אמות.
בדיקה ראשונה ומקדמית שערכו רשויות הפיקוח של המכרז לא העלו ממצאים שמחייבים התערבות חריגה ובוטה בתוצאות שלו ולכן נראה כי אם לא יתגלה במעלה הדרך משהו חריג הרי שלא תהיה מעורבות של רשות ניירות ערך כמו גם הפיקוח על שוק ההון והביטוח בעסקה.
יש לציין כי הן רשות ניירות ערך והן הפיקוח על שוק ההון הם גורמים רגולטוריים ואם יתברר במעלה הדרך כי נפגעו זכויותיהם של החוסכים בקופה של עובדי הסוכנות היהודית או נעברה עבירה כלשהי הרי שהממונה על שוק ההון יפתח בהליכים מנהליים נגד הצדדים אבל בכל אופן לא יעצור את העסקה אלא יבדוק אותה בדיעבד, לאחר ביצועה ולכן כל אמירה אחרת לא מעוגנת במציאות הרגולטורית הישראלית המתקדמת.
דרך המלך לעצור את העסקה היא פניה לבית המשפט המשפט המחוזי כדי שזה יוציא צו המחייב לעצור אותה, וגם זה צריך לעמוד ברף הוכחה סביר כדי שבית המשפט ינקוט בצעד פוגעני מסוג זה. ככל הידוע, עד כה לא בוצעה פניה כזו לבית המשפט ולכן לא נותר לרגולטור (הממונה על שוק ההון) לבחון את העסקה בדיעבד ולבדוק את סבירות קבלת ההחלטות במכרז מבלי להיכנס לתימחור משתי סיבות:
הסיבה הראשונה היא שמדובר בפערים קטנים מאוד בין הזוכה למקום השני והסיבה השניה היא שצריך לקרות משהו דרמטי כדי שרגולטור יתערב ב"שיקול הדעת העסקי" בקבלת החלטות במכרז מסוג זה.
כך או אחרת, נראה כי נתן חץ מכוון לגדולות עבור המרלו"ג בצריפין והמשקיעים המוסדיים הגדולים הסכימו (בבדיקה מקדמית וראשונה) לקחת חלק במימון העסקה ושדרוג השטח.
מרשות שוק ההון נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה