השוק

מנכ"ל אדידס יוצא נגד פיפא: מכה כלכלית קשה לארגון?

אחרי שבפיפא מנסים לקדם את תחרות המונדיאל בכל שנתיים, חברת אדידס - שבדרך כלל מייצרת את הכדורים של הטורניר ותומכת בו - הביעה התנגדות למהלך. מנכ"ל החברה אמר בריאיון: "כשדוחפים מוצר אחד, זה פוגע במוצרים אחרים"

מערכת ice | 
אדידס בגביע העולם בכדורגל (צילום flickr)
התוכנית של פיפ"א להכפיל את תדירות המונדיאל קיבלה את התנגדותו של אחד נותני החסות החשובים ביותר בטורניר, מנכ"ל אדידס, קספר רורסטד, שאמר לעיתון השוויצרי Neue Zürcher Zeitung כי טורניר בכל שנתיים יגדיר מחדש את הכדורגל והספורט.
"יש כאן אליפות אירופה, יש קופה אמריקה באמריקה הלטינית. צריך גם להשאיר מקום לדברים אחרים", אמר לגבי חששותיה של אופ"א, קונמבול ואיגוד המועדונים האירופי. הוא הוסיף כי ענפי ספורט אחרים כגון סקי, טניס וכדוריד אמורים לקבל גם זמן טלוויזיה.
"אם אתה דוחף רק מוצר אחד, זה לא טוב לכל מוצר", אמר רורסטד. לדבריו יש משקל, שכן אדידס היא הספקית הרשמית של כדורי כדורגל לקראת גביע העולם בכדורגל מאז 1970.
כזכור, פיפ"א רוצה להכפיל את התדירות של מונדיאל הגברים לכל שנתיים, אך היא מתמודדת עם התנגדות מצד גופים גדולים. ארגון הכדורגל העולמי פרסם תוצאות של סקר של 15,000 איש המצביע על תמיכה עולמית במהלך. עם זאת, אופ"א באירופה והמקבילה הדרום אמריקאית שלה CONMEBOL מתנגדים שניהם לרעיון. אופ"א מארחת את גביע היורו כל ארבע שנים, ומונדיאל דו -שנתי יכול להתחרות בטורניר הזה על תשומת לב האוהדים והשתתפות השחקנים.
ההכנסות של פיפ"א תלויות מאוד במונדיאל - בדרך כלל הארגון מפסיד בשלוש שנים מתוך ארבע ומחזירה את ההפסדים בשנות המונדיאל. הארגון קיבל 6.4 מיליארד דולר בשנים 2017-2020, יותר מ -70% מהם הגיעו בשנת 2018. ההכנסות של אופ"א יציבות בהרבה. היא הרוויחה בין 2 ל-3.5 מיליארד דולר בכל שנה בשנים 2017-2020, סך הכל 12.5 מיליארד דולר. אופ"א וקונמבול איימו להחרים טורנירים נוספים אם פיפ"א תיישם את ההצעה.
בשנת 2013, אדידס ופיפ"א האריכו את שיתוף הפעולה שלהם לשנת 2030. הרווח הנקי של אדידס גדל ב -150.6% משנה לשנה ל -458 מיליון דולר ברבעון השני של 2018 באמצע המונדיאל האחרון. החברה רשמה 756.9 מיליון דולר ברווח נקי ברבעון שלאחר מכן, עלייה של 25.1% לעומת השנה שעברה.
המונדיאל מגיע לארה"ב בשנת 2026 לאחר שקטאר מארחת בשנה הבאה. המכירות של אדידס בצפון אמריקה צמחו ברבעון השני של השנה ב-87% לעומת השנה שעברה ל-1.44 מיליארד דולר. רורסטאד התייחס באופן דומה לניסיון הסופר-ליג האירופי ואמר שזה היה טוב למכירות החברה אך רע לבריאות הכדורגל לטווח הארוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה