השוק

"התיק של פסגות כבר לא קיים ומה שנשאר - יטופל"

גלעד אלטשולר ל-ice: "ההשקעה שמעניינת היום היא הפיננסים ובתוך הסקטור, אז בנק הפועלים בתמחור הזה הוא מאוד מעניין"; על עזיבה של לקוחות: "אלה לקוחות שהצטרפו בשנתיים האחרונות ופנו אליהם המנהלים שהם עזבו אז ומשכו אותם"
ניצן כהן |  9
גילעד אלטשולר (צילום סם יצחקוב)
אלטשולר שחם נמצאים בימים האחרונים בעין הסערה. התשואות שלהם נפגעו בגלל טלטלה בסין ונראה שהמתחרים מנצלים את הטלטלה הזו כדי להחזיר לקוחות שעזבו אותם בשנים האחרונות.
באשר לתיק ההשקעות של פסגות שאלטשולר קיבל בירושה והיה תחת הרעשה ילדותית ומוזרה שכללה ציטוטים בכמה אתרי אינטרנט שהיו פעם מרכזיים, ושככל הנראה גם לא נאמרו, ממשיכים באלטשולר שחם לדבוק בהחלטה לחסל את התיק הזה, מבלי לתת לרעשי הרקע להפריע בעסקים.
בראיון גלוי לב של גלעד אלטשולר ל-ice הוא מדבר על הכל, על ההשקעה בסין ועל חיסול התיק של פסגות וכן, גם על מה שמעניינן אותו בבורסה של תל אביב.
- בוא נדבר רגע על סין
גלעד אלטשולר: "אנחנו מסתכלים על הכלכלה הסינית ורואים שהחלק של המעמד הנמוך בכלכלה שם הוא עדיין גבוה ועם הזמן המעמד הזה יהפוך להיות מעמד בינוני וזה יבטיח צמיחה. חוץ מזה לא רחוק היום שהכלכלה הסינית תהיה הגדולה בעולם. תראה הם 1.5 מיליארד בני אדם, אי אפשר להתעלם מהכלכלה הסינית. 
"אנשים שכחו שהשוק הסיני עשה מעל שווקים אחרים והדרך שההנהגה שם עברה, ואני לא מתעלם מהבעיות, עדיין המגמה שראינו ואנחנו עדיין רואים זה התפתחות כלכלית מואצת. מה שקורה היום בסין לא יהפוך את הכלכלה שם ללא מעניינת ואם אני חולק איתך מחשבות שעוברות לי בראש, אז יכול להיות שזה זמן טוב להגדיל שם את ההשקעות".
- להגדיל? לא להקטין?
"אני חולק איתך מחשבות שעוברות לי בראש, זה לא אומר שאנחנו נעשה את זה אלה מחשבות שיש לי. אני רוצה שתבין, בישראל כשעשו רפורמה בעולם הסלולר לא אמרנו שנעזוב את ישראל. כשעשו את מתווה הגז, חזרו בהם, וחזרו שוב, לא אמרנו נעצור השקעות בישראל אלא למדנו אותם (את השינויים, נ"כ) וטייבנו את התיק.
"בכל מקרה לשאלה שלך, ישבנו לא מעט לבחון את ההשקעה בסין בפרט אבל באסיה בכלל והחלטנו לא לצאת מההשקעה כי לאורך זמן אנחנו מאמינים בה"
- נדבר רגע על הפיל שבחדר? נטישת לקוחות
"אני לא מזלזל, אבל אנחנו לא רואים נטישה אלא יציאה של מספר מצומצם של לקוחות שעברו אלינו לפני משהו כמו שנתיים, ועכשיו המתחרים מנצלים את התשואות הנמוכות שלנו וקוראים ללקוחות האלה לחזור ויש כאלה שחוזרים, אבל יש גם כאלה שלא.
"בסופו של יום, לקוחות שהולכים איתנו שנים רוצים את איכות הניהול שלנו ולכן הם לא עוזבים. מי שעוזב, לא הייתי קורא להם ידיים חלשות, אבל הם אלה שבאו לא מזמן ולא הספיקו לראות את האיכויות שלנו לאורך זמן ואלה שכן ראו, לא ממהרים לעזוב".
- בוא נדבר רגע על פסגות
"פסגות כבר לא קיים, נשארו עוד כמה עניינים טכניים אבל זהו, הסיפור שם נגמר".
- מה עם תיק ההשקעות שקיבלתם בירושה?
"גם זה כבר לא קיים. את רוב התיק שלהם כבר חיסלנו ונשארנו עם כמה החזקות קטנות שקיבלנו בירושה והם יעברו טייוב. למעשה כשיש לי החזקה של 10 מיליון שקל בחברה שאין לי עניין בה, אני לא ממהר לטפל בהחזקה הזו כי יש לי דברים אחרים לטפל בהם אבל ההחזקה הזו תטופל ותטוייב. בפועל התיק שלהם כבר לא קיים והשאריות יטופלו גם אם לאט יותר.
"אני רוצה שתבין, ההחזקות הקטנות שנשארו בתיק של פסגות עושות הרבה רעש, אבל אין בהם באמת עניין. אלה החזקות קטנות ששפשוט עדיין לא הגענו אליהם אבל נגיע, גם אם לאט יותר".
- שנים לא הייתם בשוק ההנפקות, אתם למעשה לא שחקן של הנפקות
"זה לא נכון. יש הנפקות שאנחנו אגרסיביים מאוד כמו ההנפקה של דניה סיבוס שאם לא הייתה לנו מגבלה רגולטורית היינו עוד יותר אגרסיביים. גם בשפיר היינו אגרסיביים למרות שזה היה מזמן. גם בדלתא מותגים. זה נכון שאנחנו סלקטיביים ולא נכנסים לכל הנפקה ותזכור גם שאנחנו גדולים. לא תמיד יש לי עניין לקנות 10 מיליון שקל".
- איך אתה רואה את הכלכלה הישראלית?
"אני לא שונה מכולם. הכלכלה הישראלית במצב טוב. תראה את הפקקים ותבין עד כמה הכלכלה טובה".
- איפה נראה אותך בבורסה בתל אביב?
"מה שמעניין אותי היום זה סקטור הפיננסים ובתוך הסקטור הזה, בתמחור הזה, בנק הפועלים הוא הכי מעניין. אני רוצה שתבין, בשבילי להיכנס להשקעה כאן בתל אביב זה קשה. לפתוח פוזיציה זה יכול לקחת הרבה זמן.
"תחשוב, אם אני רוצה לפתוח פוזיציה על אלוני חץ, אני מדבר על להשקיע שם מיליארד שקל. אתה יודע כמה זמן ייקח לי להכינס לשם? אתה מבין שייקח לי 10 שנים לצאת מהפוזיציה בלי להשפיע על הנייר? עכשיו, אם אני נכנס עם מיליארד שקל למיקרוסופט אז אם אני לוקח את הזמן, אז לוקח לי חצי שעה להיכנס וחצי שעה לצאת ואף אחד לא הרגיש אותי. כאן אני לא יכול לעשות את זה, אבל בעיקרון בנק הפועלים בתמחור הזה מעניין, יש לו פור על כל שאר הבנקים".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    טוקבקיסטים בשקל.90
    ישראלי 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצוב לראות את כמות הטוקבקים כדי להוריד לנסות ולהוריד את אלטשולר ??
    סגור
  • 7.
    אני עם אלטשולר עשר שנים בגמל, השתלמות, חסכון לכל ילד
    בן 10/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובלונג-ראן אין כמוהם. מובילים בתשואות. יש טבלאות ברשת, אפשר לבדוק הכל. כל היתר - שמועות חסרות בסיס של בעלי אינטרס.
    סגור
  • 6.
    יהירות
    קוראת 10/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם היית נשאר עם התיק של פסגות לפחות לא היית נופל. מנותק מהמציאות שהשנה אלטשולר במקום רע והרבה נוטשים.
    סגור
  • 5.
    יהירות וניתוק
    גלעד 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רץ לכל מקום שמוכן להשמיע את נשימותיו האחרונות כשחקן רלוונטי בשוק. משקיע חכם יודע לא להיכנס להשקעות שפיקח יידע לצאת מהם, הוא גם מפוזיציות כושלות לא יודע לחתוך בזמן. מצד אחד משדר עסקים כרגיל ו"לא בודק כל יום כמה נטשו" (בודק, בודק ) ומצד שני מנסה בצורה עלובה (ועדיין ביהירות) לתרץ למה נכשל וממשיך בטעויות באחזקות שלו. לילך מתחננת לכל סוכנות לעצור את היציאות בזמן שהוא מאיים על עובדי פסגות במכתבים למיילים האישיים "לחדול לאלתר מלדבר עם לקוחות פסגות". בקיצור, תם עידן
    סגור
  • 4.
    זה לא קל לפרנס 1.5 מיליארד .מאיפה כסף (ל"ת)
    בן ארצי 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • זה בטח לא הגיע מלנגן עם אבא שלך בקיסריה.
    רז 10/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 3.
    מטעה
    רפול 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גלעד טוען שבעשר שנים אחרונות הוא במקום הראשון. גם מאז הקמת המדינה הוא במקום הראשון. לא מעניין. מה קרה בשנה האחרונה כל השאר היסטוריה שעבר זמנה.גלעד בטוח שכולם סתומים עדיף שיתעורר לפני שיישאר בלי מיכנסיים.
    סגור
  • 2.
    שחצן וטועה
    אזרח ותיק 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עוד היה רק שחצן ועושה תשואות טובות אז שווה להישאר. ברגע שגם טועה ובגדול וכבר שנה ולא גמיש או לא יכול להיות גמיש אז למה להישאר אצלו?
    סגור
  • 1.
    המצב קשה
    מישהו 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מבול של ראיונות בכל האתרים מעיד על פדיונות גדולים מאוד. חברה שחצנית ומתנשאת עם שירות לקוחות עלוב ומעליב
    סגור