השוק

חברת הענק הבינלאומית בסנקציה קשה לממשל פוטין

אינטל משעה את הפעילות העסקית ברוסיה. רעשי המשנה של המלחמה באוקראינה, בהצהרה לתקשורת מסרה החברה: "אינטל ממשיכה להצטרף לקהילה העולמית בגינוי המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה"
מערכת ice | 
אינטל משעה את הפעילות העסקית ברוסיה (צילום Magma Images)

עם דשדוש הצבא הרוסי וקולות ביקורתיים מבית, פוטין נאלץ לחשב מסלול מחדש ונראה כי פועל באופן בהול להשתקת הקולות. ספק גדול אם תקופת עידן הברזל לפנינו אך היא בהחלט מאיימת על תושבי רוסיה שהולכים ומתנתקים מהעולם הגלובלי.
 


יחד עם ההגבלות החמורות על זכות הביטוי ורמיסת זכויות האדם, רוסיה עושה צעדים אקטיביים של ניתוק מהמערכת הכלכלית והתרבותית המערבית בסדרה של סנקציות חסרות תקדים, שלא יאפשרו לבנקים ולחברות רוסיות לסחור עם העולם. ומנגד, גם ענקיות טכנולוגיה כמו אפל ופייסבוק הודיעו בעבר הלא ממש רחוק על החרמת המדינה.

והנה כעת, חודש לאחר הפסקת המשלוחים ללקוחות ברוסיה ובבלארוס, אינטל משעה את כל הפעילות העסקית שלה ברוסיה. בהצהרה לתקשורת אמרה החברה כי "אינטל ממשיכה להצטרף לקהילה העולמית בגינוי המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה וקוראת לחזרה מהירה לשלום". עוד הוסיפה שתתמוך ב-1,200 עובדיה ברוסיה ו"תיישם צעדי המשכיות עסקית. כדי למזער את ההפרעה לפעילות הגלובלית שלנו".
 


חברות טכנולוגיה אחרות שנקטו פעולה ברוסיה כוללות את אפל, שעצרה את מכירות המוצרים לאחר הפלישה לאוקראינה, AMD, Adobe וג'נרל אלקטריק. בינתיים, ספוטיפיי, יחד עם ערוצי חדשות כמו CNN, ABC וה-BBC השעו את השירותים ברוסיה בתגובה לחוק חדש המגביל באופן דרמטי את חופש הביטוי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה