השוק

שחיתות בצמרת פייסבוק? "מספר 2 של צוקרברג" נחקרת

החברה בודקת האם שריל סנדברג, הנחשבת לאישה החזקה בחברה ואחת החזקות בעולם, ניצלה את תפקידה ואת עובדי החברה כדי ללחוץ על כלי תקשורת להימנע מפרסום סיפור שיפגע בבן זוגה
יאיר מור |  2
שריל סנדברג, סמנכלית התפעול של מטא (צילום Moritz Hager / swiss-image.ch for World Economic Forum)
מטא (לשעבר פייסבוק) בודקת בימים אלו האם שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של החברה הנחשבת למספר 2 של המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, השתמשה לרעה בתפקידה ובמשאבי החברה במטרה להשתיק סיפור עיתונאי שלילי על הגבר שאיתו יצאה בין השנים 2016 ל-2019, כך מדווח העיתון וול-סטריט ג'ורנל.
לפי הדיווח, ב-2016 וב-2019 סייעה סנדברג למנכ"ל ענקית המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד, בובי קוֹטיק, לשכנע את אתר MailOnline של הצהובון הבריטי דיילי מייל לוותר על פרסום סיפור שהתמקד בטענות לפיהן הוא נקט באלימות כלפי לפחות בת זוג אחד, שאף הוציאה נגדו צו הרחקה בבית משפט במדינה. האתר שם את ידו על מסמכים מ-2014 שהראו כי בית משפט אסר על קוטיק להתקרב לבת זוגו לשעבר מחשש שינקוט נגדה באלימות.
 
סנדברג, שהתאלמנה מבעלה דייויד גולדברג ב-2015, יצאה עם קוטיק בין השנים 2016 ו-2019, ולפי הדיווח בתחילת ובסוף התקופה הזו היא ניצלה את מעמדה ומשאבי החברה שלה כדי לחלץ את קוטיק מהחשיפה התקשורתית הלא נעימה, בלשון המעטה.
לפי מקורות המקורבים לשני הבכירים, שניהם השתמשו בעובדי החברות שלהם כדי לייעץ ולסייע להם לגבש דרכים ללחוץ על האתר שלא לפרסם את הסיפור על צו ההרחקה. בנוסף, הם העסיקו גם יועצים חיצוניים, שכולם סייעו לסנדברג מחשש שהסיפור השלילי על בן זוגה ישפיע לרעה על מעמדה כאחת הנשים החזקות בתעשייה, ובעולם בכלל.
מקורב לקוטיק טען כי המנכ"ל, שנחקר מאז פעמים נוספות בחשד להטרדות מיניות שבוצעו על ידו ועל ידי עובדים אחרים בחברה שלו והושתקו, סיפר לו כי ב-2016 איימה סנדברג על עובדי המייל. היא הבהירה להם, לדבריו, כי אם יפרסמו את הסיפור, תיפגע העסקה בין העיתון הבריטי לפייסבוק, שחתמה זמן קצר קודם לכן על חוזה במסגרתו החלה לשלם לדיילי מייל על פרסום חדשות ברשת החברתית. אדם נוסף, שעבד בעיתון, סיפר כי העורך הראשי דאז, מרטין קלארק, רמז על מניע דומה לוויתור על הסיפור. ב-2019, לפי עובדי העיתון, יצרה סנדברג קשר עם נינו של מייסד העיתון, המשמש גם נשיא, ובו הביעה דאגה מהמאמר והודתה לו על "המחויבות להצגת העובדות נכון". עם זאת, לפי עובדי העיתון בתקופה הזו, הנין סירב להתערב בעניין והפנה את סנדברג לדבר ישירות עם חברי המערכת, והם טענו כי לא הרגישו מאוימים על ידה.
 
קוטיק, מצידו, הכחיש שסיפר דבר כזה, או שדבר כזה קרה, וטען שכל הדיווחים של הג'ורנל בעניין אינם נכונים.
דובר מטעם מטא מסר כי "שריל סנדברג מעולם לא איימה על מערכת היחסים העסקית של MailOnline עם פייסבוק במטרה להשפיע על החלטת עריכה".
ניוזקורפ, בעלת הדיילי מייל, סירבה להגיב.
בת הזוג לשעבר שהוציאה נגד קוטיק את צו ההרחקה מסרה כי "הדברים שאמרתי על בובי לפני יותר מ-8 שנים אינם נכונים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אני מגיב לפוסט גזעני וכתב ״ גברת את גזענית״
    ערן 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומיד אני נחסם… ככה עובד הפייסבוק השמאלני
    סגור
  • 1.
    סנדברג, גולדברג, צוקרברג. כמו איזה מועדון חברים סגור
    בלומברג 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם היו בני
    סגור