השוק

פייסבוק בפאניקה: מה עשתה כדי לשמור על צוקרברג?

הרשת החברתית הגדולה בעולם חשפה דו"ח חדש שמראה כמה כסף היא מוכנה להוציא כדי להגן על הבכירים שלה – וזה יותר מכל המתחרות יחד
יאיר מור | 
מארק צוקרברג (צילום unsplash, pixabay)
מטא (לשעבר פייסבוק) הוציאה בשנת 2021 סכום אסטרונומי של 25.2 מיליון דולר על שירותי אבטחה למייסד והמנכ"ל שלה, מארק צוקרברג, כך לפי מסמך שהגישה החברה בימים האחרונים לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC).
המסמך מפרט כי 15.2 מיליון דולר שולמו על אבטחה אישית למארק, ועוד 10 מיליון על אבטחת משפחתו – אשתו פריסילה ובנותיו מקסימה (מקס) ואוגוסט. בנוסף, הוציאה מטא 1.6 מיליון דולר על נסיעותיו הפרטיות של צוקרברג. מדובר בעלייה של 6% לעומת הוצאות האבטחה על צוקרברג ב-2020, שנבעה לדברי החברה מכמות הנסיעות הפרטיות של צוקרברג, כמו גם מ"התחושה השלילית לגבי החברה שלנו", שמזוהה איתו מסיבות מובנות ולכן מסכנת את שלומו לדבריה. בנוסף, צוין במסמך כי גם מחירי המאבטחים והטיסות עלו בשל נהלי הקורונה.
 
צוקרברג אינו הבכיר היחיד בפייסבוק שזוכה לאבטחה במחיר אסטרונומי – סמנכ"לית התפעול של החברה, שריל סנדברג, שנחשבת לאדם השני הכי חזק בחברה, עלתה למטא 9 מיליון דולר ב-2021.
שני הנתונים הללו, מציינת סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג, גבוהים באופן לא פורופורציונלי אפילו בהשוואה לחברות אחרות בתעשייה המאוד עשירה הזו: אבטחתו של מנכ"ל אלפאבית וגוגל, סונדאר פיצ'אי, עלתה לחברה בשנה שעברה 4.3 מיליון דולר; אוון שפיגל, מייסד ומנכ"ל סנאפצ'ט, ולארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל, זכו כל אחד לכיסוי הוצאות אבטחה בסך של 2.3 מיליון דולר; ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, עלה לחברה שלו 1.6 מיליון דולר בשנה החולפת; תקציב האבטחה של וורן באפט, מייסד ברקשייר האת'וויי, עמד על מעט יותר מ-273,000 דולר; וזה של מנכ"ל טוויטר הטרי, פראג אגרוואל, פחות מ-64,000 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה