דיגיטל וטק

מארק צוקרברג חושף: זו הסיבה להצלחה המטורפת של פייסבוק

מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג חשף בראיון לפודקאסט מה הגורם שלדעתו היה המכריע בהצלחה של פייסבוק בתחילת הדרך, כשרק הקים את החברה
מערכת ice |  1
מארק צוקרברג (צילום אינסטגרם/ מארק צוקרברג, unsplash)
פייסבוק או מטא בשמה החדש, ספגה מכות בחודשים האחרונים ועם זאת קשה לקחת ממנה את הכוח שלה בעולם. ברקע אלה, צוקרברג התארח בפרק האחרון של הפודקאסט הטכנולוגי "לקס פרידמן פודקאסט", בהנחייתו של לקס פרידמן, וחשף טיפין שסייעו לו בהקמה של פייסבוק.
בראיון אמר צוקרברג שהיכולת הראשונית שלו להשיק את פייסבוק ב-2004 לא הייתה בגלל שהוא נשר מהקולג' או בגלל שנטש כל תחומי עניין אחרים שלו אלא באמצעות הקשרים האישיים שהוא יצר בזמן שהוא עדיין בבית הספר.
צוקרברג טען, "עם מי אתה מבלה בקולג', זו ההחלטה החשובה ביותר" שכל סטודנט יכול לקבל בקמפוס. "אתה הופך להיות האנשים שאתה מקיף את עצמך איתם", הסביר. "אני חושב שכנראה אנשים יותר מדי, באופן כללי, ממוקדים אובייקטיביים, ואולי לא מספיק ממוקדים בקשרים ובאנשים שהם בעצם בונים איתם מערכות יחסים"
צוקרברג פגש את השותפים שלו לייסוד פייסבוק - אדוארדו סאברין, דסטין מוסקוביץ', כריס יוז ואנדרו מקולום - בזמן שהחמישה היו סטודנטים באוניברסיטת הרווארד בתחילת שנות ה-2000. העסקים שלהם המשיכו לחולל מהפכה במדיה החברתית והפכו לאחת החברות הגדולות בעולם: ל- Meta שווי שוק של 589 מיליארד דולר נכון לכתיבת שורות אלה.
 
הקבוצה התפצלה בסופו של דבר משנת 2010. אבל צוקרברג אמר בפודקאסט שהוא עדיין מנסה לתעדף מערכות יחסים על פני יעדים היום. זה חל במיוחד על גיוס עובדים, אמר: כאשר מעריכים מועמד לעבודה, הוא מדמיין איך זה יהיה לעבוד עבור אותו אדם, במקום להיות הבוס שלו, "אני אשכור מישהו שיעבוד בשבילי רק אם אוכל לראות את עצמי עובד אצלם".
צוקרברג אמר שהאסטרטגיה יוצרת סביבת עבודה גם יותר מגובשת וגם יותר פרודוקטיבית: אם אתה עובד עם אנשים שחולקים את הערכים שלך ברמה האנושית, יש סיכוי גבוה יותר שתשיג בצורה חלקה את יעדי העבודה שלך ביחד. זה הכל על מציאת התאמה אישית, הוא אמר, לא שונה מ"בחירת חברים או בן זוג".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה ממש לא זה
    שקרן 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצר הסקרנוות זה כן ועד היום זה מה שמנוצל!!! עובדת בכירה בפייסבוק!!!1
    סגור