השוק

נטפליקס חוטפת קנס עצום מסיבה הזויה

איטליה הטילה על שירות הסטרימינג לשלם מס רטרואקטיבי על כל שנות פעילותו במדינה, משום שהמנויים שלו צופים ביותר מדי וידאו ומעמיסים על האינטרנט
מערכת ice | 
נטפליקס חוטפת קנס עצום (צילום pixabay, unsplash)
נטפליקס הסכימה לשלם באופן רטרואקטיבי סכום של 55.8 מיליון אירו, השווה לכמעט 60 מיליון דולר, לרשויות המס באיטליה, כך חשפה סוכנות הידיעות רויטרס ביום שישי.
במקור הודיע הפרקליטות במילאנו על ההסדר בלי לציין את שם החברה, אך שלושה מקורות אמרו לסוכנות כי מדובר בענקית הסטרימינג האמריקאית.
המחלוקת בין החברה למדינה בשאלה האם נטפליקס חייבת לשלם מס באיטליה החלה ב-2019. באותה שנה, בעקבות בדיקות שנערכו על ידי הרשויות השונות במדינה, טענה התביעה כי מאז 2015 משתמשת החברה ב"תשתיות דיגיטליות" באיטליה כדי להזרים וידאו ליותר מ-2 מיליון משתמשים במדינה. לדברי הרשויות במדינה, השימוש הרב שעושה החברה בתשתיות האינטרנט במדינה שקול לנוכחות ממוסדת בה, ולכן היא חייבת לשלם מסים על הפעילות שלה באיטליה כאילו שיש לה משרד במדינה.
 
אם הסיפור נשמע לכם מוכר, זה לא סתם: בשנה שעברה פסק בית משפט בקוריאה כי נטפליקס חייבת לשלם "מס" לספקיות האינטרנט במדינה, משום שהעומס הרב שנוצר על התשתיות שלהן מכמות המשתמשים שצופים בווידאו באמצעות השירות מאלץ אותן לשדרג את התשתיות שלהן, מה שמשית עליהן עלויות כבדות. בארה"ב מתנהל בשנים האחרונות מאבק איתנים סביב סדרת חוקים המכונים "ניטרליות רשת", שמשמעותם השתת "מסים" דומים על ענקיות האינטרנט.
דובר מטעם החברה מסר לרויטרס כי היא מרוצה מיישוב המחלוקת מול הרשויות באיטליה. "קיימנו דו-שיח ושיתוף פעולה מתמשכים מול הרשויות האיטלקיות, ואנו ממשיכים להאמין כי פעלנו בציות מלא לכללים האיטלקים והבינלאומיים", הוא הוסיף.
מעבר לתשלום המס הרטרואקטיבי, הקימה לאחרונה נטפליקס נציגות רשמית ברומא, המעסיקה יותר מ-40 עובדים וחלק מתפקידה לוודא שהחברה תשלם מסים באיטליה על הפעילות שלה במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה