משפט

נטפליקס נתבעת על עשרות מיליוני דולרים

חברת אינטרנט תובעת את ענקית הסטרימינג בדרישה שתשלם לה עשרות מיליוני דולרים לשנה, מפני שהסדרות שלה מצליחות מדי
יאיר מור | 
ריד הייסטינג, מנכ"ל נטפליקס (צילום wikimedia, pexels)
ספקית האינטרנט הדרום-קוריאנית SK Broadband הגישה תביעה נגד נטפליקס בטענה שהיא צריכה לשלם "קנס" על ההצלחה שלה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
התביעה, שהוגשה ביום שישי, טוענת כי נטפליקס גורמת לחברה עלויות תעבורה ותחזוקה גבוהות, בשל כמות הקוריאנים הצופים בסדרות שלה, ובעיקר סדרות מקור קוריאניות פופולאריות כמו Squid Game ("משחק הדיונון"), שהפכה בימים האחרונים לתוכנית הקוריאנית הראשונה שהגיעה למקום הראשון גם בקרב צופי השירות בארה"ב ובעשרות מדינות נוספות, ו-"D.P." ("איתור עריקים").
לפי החברה הקוריאנית, מאז התחילה נטפליקס להשתמש בסיב האופטי שלה להזרמת התכנים לקוריאה משרתים ביפן והונג-קונג, עלתה התעבורה שהיא מחוללת פי 24. החברה ציינה כי בחודש הקודם לבדו, גרמה נטפליקס לתעבורה של 1.2 טרה-ביט לשנייה בשירותי האינטרנט של SK. היא הדגישה כי מתחרות כמו אמזון, אפל ופייסבוק משלמות לה עמלה על כמות התעבורה שהן גורמות לה, ולכן גם נטפליקס צריכה לשלם, סכום שאותו העריכה ב-27.2 מיליארד וון (כ-23 מיליון דולר) לשנת 2020 לבדה.
התביעה מגיעה לאחר שבשנה היתה זו נטפליקס שתבעה את SK, בטענה כי אסור לה לדרוש מהענקית האמריקאית תשלום על תעבורה ברשת שלה, שהוא השירות שעליו כבר משלמים מנויי SK כאשר הם נרשמים לשירותי האינטרנט שלה. אך ביוני האחרון קבע בית המשפט המחוזי בסיאול כי דווקא "הגיוני" לטעון שנטפליקס "מחויבת לספק תמורה כלשהיא לשירות", ומספר מחוקקים תמכו בדרישה. ערעורה של נטפליקס על ההחלטה צפוי להגיע לבית המשפט בדצמבר.
נטפליקס, מצידה, טוענת כי היא עושה משהוא טוב יותר מלשלם לספקית האינטרנט – היא יוצרת מקומות עבודה בתעשיית הטלוויזיה הקוריאנית, או 16,000 כאלה, בהשקעה של 770 מיליארד וון (כ-650 מיליון דולר). לתקשורת היא מסרה כי תעבור על הדרישה ותנהל מו"מ מול החברה במטרה לדאוג לכך שמשתמשיה בקוריאה לא יושפעו מהסכסוך בין שתי החברות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה