השוק

טוויטר שיקרה למשתמשים – וזה העונש המגוחך שקיבלה

במשך 6 שנים הטעתה טוויטר את המשתמשים בקשר לשימוש שלה בפרטים האישיים שלהם להכוונת פרסומות. כעת היא תשלם סכום מגוחך, שכלל לא יגיע לנפגעים, ותתחייב למנוע מקרים כאלה בעתיד
יאיר מור | 
טוויטר וכסף (צילום freepik)
נציבות המסחר הפדרלית (FTC) ומחלקת המשפטים בארה"ב הודיעו הלילה כי הגיעו לפשרה עם טוויטר, במסגרתו תשלם החברה קנס בגובה 150 מיליון דולר על כך ששיקרה למשתמשיה במשך יותר מחצי עשור, וניצלה לרעה מידע אישי שמסרו לה לצרכים שלא נחשפו בפניהם.
ב-2019 הודתה טוויטר כי בשל מה שכינתה "שגיאה", בין מאי 2013 לספטמבר 2019 – תקופה של כ-6 שנים וחצי – היא השתמשה במספרי טלפון וכתובות מייל של משתמשים כאמצעים להכוונת פרסומות. זאת למרות שהמשתמשים התבקשו למסור את הפרטים הללו בטענה שהם ישמשו אך ורק לצורך אימות דו-שלבי (כלומר שליחת סיסמא חד-פעמית בכל חיבור חדש לחשבון כדי לוודא שמדובר בבעל החשבון).
 
החברה טענה כי אינה יודעת להגיד כמה משתמשים הושפעו מההטעיה, אך יו"ר FTC, לינה חאן, העריכה כי מדובר ביותר מ-140 מיליון. היא הדגישה כי ההטעיה הזו היתה הפרה של הסכם קודם של טוויטר עם הנציבות, מ-2011, שאסר עליה "להציג באופן מטעה את נהלי הפרטיות והאבטחה שלה". בנוסף, נטען על ידי ה-FTC כי הפרשה היתה גם הפרת חוק באירופה.
סגנית התובע הכללי, ואניטה גופטה, אמרה כי הקנס "משקף את חומרת ההאשמות נגד טוויטר, ואמצעי הציות המשמעותיים החדשים שיוטלו כתוצאה מהפשרה המוצעת של היום יסייעו למנוע טקטיקות הטעיה נוספות המאיימות על פרטיות המשתמשים".
האחראי על פרטיות בטוויטר, דיימיאן קירן, כתב בפוסט תגובה בבלוג החברה כי היא "שיתפה פעולה עם ה-FTC בכל שעל לאורך הדרך". הוא הדגיש כי "הבעיה טופלה ב-17 בספטמבר 2019, וכיום אנו רוצים להדגיש את העבודה שנמשיך לעשות כדי להגן על הפרטיות והבטיחות של האנשים שמשתמשים בטוויטר". הוא הוסיף כי "בהגעה לפשרה הזו, שילמנו 150 מיליון דולר כעונש, ויישרנו קו מול הנציבות בעדכונים תפעוליים והרחבת תוכניות להבטחה שמידע אישי של אנשים יישאר בטוח והפרטיות שלהם תישאר מוגנת".
כאמור, במסגרת הפשרה תשלום טוויטר 150 מיליון דולר – אך כקנס לממשלת ארה"ב, ולא כפיצוי למשתמשים שנפגעו. הסכום הזה מייצג 3% מהכנסות טוויטר ב-2021, אך הרבה פחות מכך במשך 6 השנים בהן ביצעה את ההטעיה המדוברת. בנוסף, מתחייבת טוויטר להודיע למשתמשים על ההסכם שלא נותן להם כלום, ולאפשר להם לבחור אמצעי אימות דו-שלבי אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה