השוק

משבר? מכירות מוצרי אפל בישראל המריאו בתחילת השנה

אייקון גרופ, מפעילת רשת חנויות איידיגיטל למוצרי אפל, מדווחת על זינוק משמעותי בהכנסות וברווח ברבעון הראשון, למרות גל האומיקרון וחוסר הוודאות הכלכלי
יאיר מור | 
iDigital (צילום מתוך אתר idigital)
חברת iCon Group, היבואנית והמשווקת הוותיקה של מוצרי אפל בישראל, פרסמה הבוקר את הדו"ח שלה לסיכום הרבעון הראשון של 2022, וציינה כי למרות גל האומיקרון ומה שנראה כמו משבר מתהווה היא רשמה עלייה מרשימה בביצועים בחודשים ינואר עד מרץ.
הכנסות אייקון גרופ בשלושת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ל-459.3 מיליון שקל – עלייה של 23.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; החברה ציינה כי בחלוקה למגזרים, המגזר הקמעונאי שלה רשם עלייה צנועה בסך 3.2% להכנסות של 126.5 מיליון שקל, לעומת מגזר ההפצה, שרשם זינוק של 33% ל-333 מיליון שקל; הרווח הגולמי עמד על 49.4 מיליון שקל, עלייה של 16.9%, כאשר במגזר ההפצה נרשם זינוק של 41% ושיעור רווח של 5.52% לעומת 2.82% לפני שנה, ובמגזר הקמעונאי רווח גולמי דומה לשנה שעברה, עם שולי רווח מעט נמוכים יותר של 20.3% לעומת 20.9%); הרווח התפעולי עלה בכמעט 4% ל-28.2 מיליון שקל; והרווח הנקי עלה ב-13.1% ל-20.4 מיליון שקל.
 
החברה ציינה בדו"ח כי ההון העצמי שלה נכון לסוף הרבעון עומד על 190.2 מיליון שקל, וכי בחודש מרץ השלימה את רכישת השליטה ב-85% מחברת ויז'ואל DG, יבואנית מותגים כמו לנובו ו-Asus במחשבים ו-HPE בתוכנה, עבור סכום של 56.4 מיליון שקל. בנוסף, הזכירה החברה כי במהלך הרבעון התבשרה על איבדו לקוח משמעותי בדמות רשת חנויות KSP, שקיבלה אישור לייבוא מוצרי אפל שהיא מוכרת בעצמה במקום לרכוש אותם ממערך ההפצה של אייקון. עם זאת, החברה מצפה שלאבדה הזו לא תהיה השכלה משמעותית, משום שיש מספיק סוחרים אחרים בישראל שישמחו לקבל את המלאי ש"התפנה".
רוני ישראלי, מנכ"ל משותף ומנהל פעילות ההפצה, מסר כי "ברבעון הראשון של השנה רשמה אייקון גידול חד בפעילות ההפצה. זאת, כפועל יוצא של העלייה בביקוש למוצרי אפל, וכן בעקבות תרומה חיובית ראשונה של חברת ויז'ואל, שרכישתה הושלמה בחודש מרץ".
איילת צרפתי רוזן, מנכ"לית משותפת ומנהלת הפעילות הקמעונאית, הוסיפה כי "אנו מסכמים את הרבעון הראשון של 2022 עם המשך צמיחה בפעילות הקמעונאות, וזאת למרות גל האומיקרון שהביא לירידה בכמות המבקרים בקניונים בחודשים ינואר-פברואר".
מניית החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב הגיבה בקפיצה שאחריה ירדה חזרה למחיר של כ-1,070 אג', מעט יותר מ-3% מעל מחיר הסגירה שלה בשבוע שעבר, שעדיין מהווה את המחיר הנמוך ביותר שלה בשלושת השבועות האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה