השוק

מזרחי טפחות: הריבית בישראל בשנה הקרובה תעלה ל-2.25%

יוני פנינג מחדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות מעריך שהריבית בטווח של שנה מהיום תהיה נמוכה מכפי שצופה שוק האג"ח; להערכת פנינג הריבית תגיע לרמה של 2.25% בעוד שוק האג"ח צופה ריבית של 2.5%
ניצן כהן |  3
בורסה (צילום unsplash)
אחת המוסכמות בשווקים הפיננסיים היא שבנק ישראל ימשיך להעלות את הריבית בשיעורים אגרסיביים מכפי שעשה עד כה. השאלה הגדולה היא עד לאן מתכוון בנק ישראל להגיע כי בסופו של יום, לריבית גבוהה מידיי יש השפעה מקרו כלכלית דרמטית על הכלכלה.
אם כן, יוני פנינג מחדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות מעריך שבניגוד לנגזר מהמסחר בשוק האג"ח הרי שהריבית בישראל בטווח של שנה קדימה תגיע לרמה של 2.25% זאת בעוד מהמסחר בשוק האג"ח נגזר כי הסוחרים מעריכים שהריבית תהיה גבוהה יותר באזור ה-2.5.
 
להערכת בנק מזרחי טפחות הרי שהאינפלציה בחודש מאי עלתה ב-0.7%, בדומה לשאר ההערכות של הכלכלנים בישראל. אולם בחודש יוני צפויה האינפלציה להתמתן ולעלות ב-0.2% "בלבד". האינפלציה על פי ממוצע התחזיות, תעלה בשנה הקרובה ב-3%, כלומר אינפלציה גבוהה אך עדיין בתחום יעד יציבות המחירים של הממשלה.
צריך לזכור כי האינפלציה עלתה בשנה האחרונה בישראל ב-4% כשבארה"ב אנחנו מדברים על אינפלציה של 8.3% ובבריטניה על אינפלציה של 9%. מה שזה אומר שבגדול העולם הולך לתהליך אינפלציוני שיגרור איתו את ישראל, אם כי במינונים נמוכים יותר ומכאן זה מאפשר לנגיד בנק ישראל גמישות גדולה יותר בכל הנוגע לריבית.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הבנקים מעוניינים שתילה הריבית
    חן 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכמה שיותר יותר טוב. רווח נוסף של מאות מיליארדים על גב האזרחים
    סגור
  • 2.
    הריבית עוד תעלה מעל לכל הציפיות (ל"ת)
    ורד 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לא מבין כלום הפינינג הזה
    יוסי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עוד שנייה אנחנו בסטגפלציה והריביות מזנקות. איי איי איי איי
    סגור