השוק

גילת טלקום בחוזה משמעותי ראשון; המניה עולה בניגוד למגמה

גילת טלקום חתמה על חוזה משמעותי ראשון בהיקף של קצת פחות משליש משווי החברה; בניגוד למגמה הכללית בשוק, מניית גילת עולה בכ-3% תוך שהמניה מרכזת מחזור גבוה (יחסית)
ניצן כהן | 
לווין (צילום unsplash)
גילת טלקום חתמה על חוזה ראשון משמעותי בתחום ה-ISP. במסגרת העסקה תספק גילת שירותים ומערכים של ISP בהיקף כספי של 5.5 מיליון דולר. בניגוד למגמה הכוללת בשוק ההון מניית החברה עולה בכ-3% תוך שהיא מרכזת מחזור גבוה (יחסית).
נזכיר כי גילת היא אחת החברות המעניינות בבורסה של תל אביב. החברה עוסקת בחיבור לרשת האינטרנט העולמי באמצעות צלחות לוויין, מה שמאפשר לחבר לרשת האינטרנט בסיבים מקומות מרוחקים שקשה לפרוש בהם ואליהם תשתית לאינטרנט קווי. כך למשל באפריקה, אחד המקומות בהם פועלת גילת. פיזור האוכלוסייה גדול יחסית ולכן קשה עד בלתי אפשרי (ובטח לא כלכלי) להגיע לאוכלוסייה גדולה באמצעים שהם לא לווייניים.
 
באופן עקרוני, המדיניות כרגע בעולם היא לחברה כמה שיותר אנשים לרשת ולכן ממשלות מעודדות חברות מסוגה של גילת, מעודדות אותן לפעול במדינות שלהן (שמאופיינות בטופוגרפיה קשה ו/ או שטח גדול ו/או בפיזור גדול מידי של האוכלוסייה) וזו הסיבה להסתכל בעניין רב על ההתפתחות של החברה.
"בראיית החברה, הסכם זה מהווה צעד אסטרטגי נוסף לביסוס מעמדה של החברה בשוק ה- ISP הישראלי, ומייצר לה גישה רחבה לקהל לקוחות איכותי ומשמעותי. בנוסף, הסכם זה ממצב את החברה כגורם איכותי בתחומי הסיבים, הענן והתשתיות המתקדמות, וזאת מעבר ליכולות הלוויין הקיימות והאיכותיות של החברה. בכוונת החברה להביא את ניסיונה הגלובלי בתחומי התשתית, השירות ופתרונות התקשורת, גם לשוק ה- ISP הישראלי, תוך הצעת ערך ייחודית ללקוחות החברה" אמרו הבוקר בחברה.
 
כאמור, היקף ההתקשרות הנוספת עומד על כ- 5.5 מיליון שקל, כאשר סך של 2 מיליון שקל ישולמו במהלך הימים הקרובים, והיתרה בתשלומים חודשיים שווים במשך שנתיים. כמו כן, בדיווח החברה צוין כי כל לקוח נוסף של השירותים מעבר לרף שהוגדר בין הצדדים, יזכה את גילת בתשלום נוסף, כפי שהוגדר. בנוסף, לחברת התקשורת קיימת אופציה להארכת ההתקשרות בשנה נוספת, כנגד תשלום בסך של כ- 1.75 מיליון שקל.
גילת טלקום נסחרת בבורסה בת"א ועוסקת באמצעות חברות בנות במתן שירותי תקשורת בעיקר באמצעות תשתית לוויין אולם גם באמצעות תשתית קרקעית ותשתית ISP. לחברה שני תחומי פעילות עיקריים: שירותי תקשורת נתונים - שירותי קישור ותשתית לרשת האינטרנט העולמית וכן שירותי הקמה והפעלה של רשתות תקשורת, לרבות באמצעות סיבים ולוויין.
הרגל השנייה של החברה היא שירותי תקשורת לוויינית ניידת. מרבית לקוחות החברה ממוקמים באפריקה אך לחברה לקוחות גם באירופה, צפון אמריקה ואסיה וביניהם מפעילי רשתות תקשורת, ממשלות, ספקי שירותי אינטרנט (ISP) עסקים פרטיים ומפעילי רשתות פנימיות כגון ארגונים פיננסיים, מוסדות לימוד, גופים ללא מטרות רווח וארגונים הומניטריים בינלאומיים. בישראל החברה מוכרת לגופים ביטחוניים ומשרדי ממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה