השוק

יונליוור בצרות? בן אנד ג'ריס עשויה לגרום לשלילת הטבות

על רקע החלטת בן אנד ג'ריס לחייב את עובדיה לצפות בסרטונים של פעיל ה-BDS עומר שאקיר, חה"כ שמחה רוטמן בפניה לראש הממשלה ולשרי הממשלה: "פעלו לאלתר לביטול כל הטבה הניתנת לחברת יוניליוור; משרד האוצר יכול כבר היום לעשות שימוש בסמכויותיו מכוח חוק החרם"
מערכת ice | 
בן אנד ג'ריס (צילום פלאש 90, pixabay)
חה"כ שמחה רוטמן פנה היום (רביעי) במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ולשרי הממשלה, אביגדור ליברמן, אורנה ברביבאי וגדעון סער בבקשה לביטול ההטבות הניתנות לחברת יוניליוור ברקע החלטת חברת הבת בן אנד ג'ריס לחייב את עובדיה לצפות בסרטונים עם תוכן אנטי-ישראלי של פעיל ה-BDS עומר שאקיר.
בפנייתו ציין חה"כ שמחה רוטמן כי משרד האוצר יכול כבר היום לעשות שימוש בסמכות הנתונה לו במסגרת סעיף 4 לחוק החרם ולשלול הטבות שניתנו לחברת יוניליוור. בנוסף ציין כי בידי הממשלה סמכויות המוקנות לה לפי סעיף 3ב לחוק חובת המכרזים המאפשר לה להורות בצו לא להתקשר בחוזה עם ספק מטעמים של מדיניות חוץ.
 
זאת, לדבריו, "עד היום לא ננקטו כל צעדים של ממשלת ישראל נגד חברת יוניליוור ולא נמנעה השתתפותה במכרזים. " בנוסף ציין חה"כ שמחה רוטמן כי למרות שחוק החרם נחקק כבר ב-2011, תקנותיו לא אושרו מעולם בוועדת חוקה.
"זהו שיהוי בלתי סביר וחסר הצדקה שפוגע במאבקה של ישראל בארגוני ה-BDS ובאזרחי ישראל", אמר חה"כ רוטמן.  בנוסף טען כי התנהלות זו מרפה את ידיהן של מדינות אחרות המבקשות לפעול נגד ארגוני ה-BDS בשעה שהן חוזות בחוסר המעש של מדינת ישראל בנידון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה