השוק

מפעליו של עידן עופר זומנו לשימוע במשרד להגנת הסביבה

מפעלי ים המלח הסתבכו עם המשרד להגנת הסביבה, לאחר שחידשו את ההזרמה בתעלה ללא תיאום עם המשרד ורשות הטבע והגנים
מערכת ice |  2
ICL (צילום ויקיפדיה, pexels, unsplash)
המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים דיווח היום (ראשון) כי ICL (לשעבר כי"ל) עדכנה את המשרד ואת רשות הטבע והגנים שהיא מחדשת את ההזרמה בתעלת ים המלח באזור מניפת צאלים.
דא עקא, המשרד טוען כי חידוש ההזרמה לא בוצע בתיאום אף אחד מהגופים. בעקבות כך, לקראת סוף החודש יקיים מנהל מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה שימוע לאיי.סי.אל בגין חשד להפרת חוק המים והוראות החוק לשמירת הניקיון. 
 
אף שההזרמה עצמה אינה טעונת היתר כלשהו מהמשרד להגנת הסביבה או מרשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים סבורים כי היה מצופה מאיי.סי.אל לתאם עם הרשויות באופן מסודר תוכנית פעולה למניעת הנזק; להתחיל ליישם את התוכנית ורק לאחר מכן לחדש את ההזרמה בתעלה. בפועל איי.סי.אל החלה ההזרמה בתעלה טרם התיאום עם הרשויות וקבלת הסכמה להפעלת התוכנית המוצעת.
 
לפני כשבועיים דווח המשרד להגנת הסביבה הוציא התראה לחברת מפעלי ים המלח וזימן את מנהלי החברה לשימוע, בגין חשד להפרת חוק המים והוראות חוק שמירת הניקיון. זאת בעקבות אירוע דליפת תמיסת מי ים המלח למניפת צאלים.
תגובת ICL: "החברה לקחה אחריות מלאה ופועלת בהתאם לתוכנית שהוצגה לכל הרשויות הרלבנטיות ב-15/6. החברה תמשיך לפעול בשקיפות מלאה עד להשלמת הטיפול."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המזהם ישלם+תמלוגים שמנים למדינה (ל"ת)
    הגיע הזמן 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הנוכל המחזיקנו באשכים....
    אורי יהלום 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בל דאגה.הוא מחובר לכולם,משחד כניראה כולם ומוגן מכל חוק ותקנה.מפעליו,בוזזים אוצרות המדינה,והכל הולך לכיסו.הפטור ממסוי,יותר ממדהים!! שום צד ושום ממשלה לא יכלו לו ולא יוכלו לו!!!
    סגור