השוק

עידן עופר הסתבך? מפעלי ים המלח נקראו לשימוע

עידן עופר הסתבך? המשרד להגנת הסביבה הוציא התראה וזימן את מנהלי חברת מפעלי ים המלח לשימוע בגין אירוע דליפת תמיסת מי ים המלח למניפת צאלים: זאת בעקבות חשד להפרת חוק המים והוראות חוק שמירת הניקיון. במכתב ההתראה דורש המשרד להגיש תחקיר המפרט את מקור הכשל

מערכת ice |  5
עידן עופר (צילום משה שי פלאש 90)
המשרד להגנת הסביבה הוציא התראה לחברת מפעלי ים המלח וזימן את מנהלי החברה לשימוע, בגין חשד להפרת חוק המים והוראות חוק שמירת הניקיון. זאת בעקבות אירוע דליפת תמיסת מי ים המלח למניפת צאלים.
בהמשך לאירוע זרימת מי תמיסת ים המלח אל מניפת הסחף של נחל צאלים, שלח היום (רביעי) מנהל מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה, אמיר זלצברג, התראה לחברת מפעלי ים המלח וזימן את מנהליה לשימוע. זאת, בגין חשד להפרה של חוק המים וחוק שמירת הניקיון. לפי המכתב, באחריות החברה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להפסיק את זיהום מניפת הנחל, לטפל בנזק שנגרם וכן לפעול למניעת הישנות המפגע.
 
בעקבות דיווח שהתקבל במשרד לאיכות הסביבה על האירוע, עולה שמי תמיסת ים המלח דלפו מהתעלה המזינה את בריכות המפעלים באגן הדרומי של ים המלח. תמיסת מי ים המלח שדלפה זרמה למניפת הסחף של נחל צאלים. הדליפה גורמת לפגיעה, לכאורה, בבעלי חיים, בערכי טבע ובצמחיה מקומית.
 
במכתב ההתראה דורש המשרד מהחברה להגיש תחקיר המפרט את השתלשלות האירועים המדויקת, את מקור הכשל, את האופן והמועד שבו התגלתה הדליפה לעומת מועד הדיווח עליה, נתונים לגבי הכמויות שדלפו, הפעולות שננקטו עד כה ועוד. כמו-כן, המשרד דורש לקבל תוכנית לטיפול בנזק הסביבתי שנגרם ולשיקום האזור ותוכנית פעולה למניעת הישנות המפגע בעתיד.
המשרד ימשיך לפעול מול כלל הגורמים הרלוונטיים במטרה להביא לטיפול ושיקום מהיר של אזור הדליפה, ולמניעת הישנות הפגיעה בעתיד. המשרד ינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו, להפסקת זיהום מקורות המים וסביבתם.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הורס את אוצרות הטבע וגונב את המדינה ברשות (ל"ת)
    אמ 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שום היגיון
    אזרח 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין בזה שאחד שגר שנים בלונדון הורס את הטבע בארץ וגם מקבל הנחה בתשלום פיצויים
    סגור
  • 3.
    ההזנחה של המושחת עולה לנו ביוקר
    מעטפות רבותי, מעטפות 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרבה שנים זורמות מעטפות. זו הסיבה להפקרות. המאפיוזו קיבל שוחד של מיליונים ולכן ויתר לליכלוך לעשות כרצונו. וכל זה על גב המדינה. מאפיה על ראשך, מדינה יקרה. זה למה המאפיוזו מתגעגע קשות לכס(ף)
    סגור
  • 2.
    עונש
    דני 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש להטיל עליו עונש מרתיע של לפחות 100 ש"ח. כפי שנהוג במדינתנו !!
    סגור
  • 1.
    בלוף..עידן עופר שם פס על מדינת ישראל.רק גורף דולרים (ל"ת)
    יור 06/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור