השוק

מהפכה במטוסים: השקעת ענק של מיליונים תשנה את התחום?

המירוץ לשים יד על דלק תעופה בר-קיימא עולה היום שלה עם הצטרפותה של חברה אוסטרלית לתחום בהשקעת ענק של 200 מיליון דולרים
מערכת ice | 
המטוס הפרטי ב"להיות איתה"
Qantas ואיירבוס הודיעו על השקעה של עד 200 מיליון דולר כדי להאיץ את הפיתוח של תעשיית דלק תעופה בר-קיימא (SAF) באוסטרליה במטרה לסייע בעמידה ביעד של חברת התעופה להפחית את פליטת הפחמן.
ההסכם, שהוכרז בצד הפגישה השנתית של גוף תעשיית התעופה העולמי IATA בדוחא, תואם את היעד של קוואנטס להשתמש ב-10% SAF בתמהיל הדלק שלה עד 2030, ומגיע לאחר שהוציאה הזמנה של מיליארדי דולרים עבור Airbus narrowbody. ומטוסי גוף רחב בחודש שעבר.
תעשיית התעופה העולמית, השואפת להגיע לאפס פליטות נטו עד 2050, מסתמכת על כך שהשימוש ב-SAF יעלה מכ-100 מיליון ליטר (26 מיליון גלונים) בשנה ב-2021 ל-449 מיליארד ליטר לפחות בשנה בתוך שלושה עשורים ביצוע יקר.
Qantas מוצאת את SAF בלונדון ובלוס אנג'לס אך לא באוסטרליה. "הבעיה היא שאין תעשיית דלק תעופה בת קיימא באוסטרליה ואנו רוצים לקנות את זה בקנה מידה", אמר מנכ"ל קוואנטס, אלן ג'ויס, לכתבים. "אנחנו חושבים שהדרך לעשות את זה היא לשים את הכסף שלנו איפה שהפה שלנו".
ההשקעה, הכוללת 50 מיליון דולר אוסטרלי (35 מיליון דולר) ממימון שקודם לכן התחייבה על ידי קוואנטס, עשויה להגיע לשילוב של חברות סטארט-אפ ומפעילים מבוססים יותר ויכולה לכלול השקעות במניות, אמר ג'ויס.
 
המימון יתחלק בין Qantas ואיירבוס עם תרומה קטנה יותר מיצרנית המנועים שבבעלות Raytheon Technologies (RTX.N) פראט אנד ויטני, הוא הוסיף. Qantas הזמינה מנועי Pratt & Whitney עבור צי האיירבוס צר הגוף החדש שלה.
מנכ"ל איירבוס, גיום פאורי, אמר שהעסקה עם קוואנטס "ייחודית" בשל הזמנת המטוס האחרונה שלה והמיקומה המבודד של אוסטרליה ולא צפויה להיות משוכפלת עם חברות תעופה אחרות.
שותפות ההשקעות של SAF תימשך חמש שנים ראשונות עם אופציה להארכה, אמרו החברות. ג'ויס אמר שהוא מקווה שזה יעודד את ממשלת אוסטרליה לשפר את מסגרת המדיניות ולעזור לממן את הפיתוח של תעשיית SAF מקומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה