רכב

בעלות 5 מיליון דולר: טעינה חשמלית מבוססת תאי דלק

EV מוטורס רכשה מערכות טעינה לרכבים חשמליים מבוססי תאי דלק, בעלות 5 מיליון דולר
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום freepik)

חברת ג'נסל, המפתחת פתרונות אנרגיה ירוקה מבוססי תאי דלק לייצור חשמל באמצעות מימן ואמוניה, הודיעה היום (חמישי) כי השלימה בהצלחה את השלב הראשון שנקבע בשת"פ עם חברת  EV " מוטורס", וכי בהתאם זו תרכוש ממנה עשרות מערכות תאי דלק, בעבור תמורה של כ-5 מיליון דולר שיוכרו לאורך שנתיים.

ג'נסל פיתחה מערכת תאי דלק, המותאמת לצרכים הספציפיים של מערכות טעינת רכבים, והן יוטמעו וישולבו במספר תחנות טעינה אוטונומיות היברידיות, שחלקן אף יהיו מנותקות מרשת החשמל הארצית בישראל.


בחודש נובמבר האחרון דיווחה החברה על חתימת הסכם לשת"פ עם חברת EV MOTORS הישראלית, הפועלת בין היתר, בתחום כלי הרכב החשמליים, להטמעת מערכות ג'נסל במערכות טעינת הרכבים ההיברידיות של EV MOTORS. במסגרת שיתוף הפעולה, החברות יתכננו ויקימו בישראל פרויקטים לטעינת רכבים חשמליים, באמצעות תחנות טעינה אוטונומיות היברידיות, המנותקות מרשת החשמל הארצית, ובמטרה להחליף גנרטורים המופעלים באמצעות דלקים פוסיליים.


על פי דו"ח של מרכז המידע והמחקר של הכנסת, חלקם של הרכבים החשמליים המלאים שנמסרו בישראל מסך כל הרכבים החשמליים עלה באופן עקבי בשניים האחרונות. בשנת 2019 חלקם של רכבים חשמליים מלאים מסך המסירות של רכבים חשמליים היה 13%, בשנת 2020 שיעורם היה כ-22% ובשנת 2021 עלה לכ-42% מכלל הרכבים החשמליים שנמסרו עד לסוף הרבעון השלישי של שנה זו.


יחד עם זאת כיום קיימות בעיות רגולטוריות שונות, בכל הקשור להקמת עמדות טעינה, נתון שמהווה חסם משמעותי לרכישה של רכב חשמלי, ויש המערכים כי עשוי להביא לתקרת זכוכית שתביא לעצירה בקצב השימוש של הרכבים החשמליים בארץ.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה