השוק

דסק"ש מעלה הילוך: מכרה מניות סלקום במאות מיליוני שקלים

דסק"ש מתקשה למצוא רוכש פוטנציאלי לעסקת הענק למכירת סלקום, ובינתיים מכרה 10% מהמניות והגופים המוסדיים עטו על המציאה. מה המשמעות של המהלך?
מערכת ice | 
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום (צילום ויקיפדיה, unsplash)
מכירת ענקית התקשורת סלקום ממשיכה לייצר כותרות, כאשר הפעם בעלת השליטה דסק"ש הפיצה לשוק כמעט 10% מהמניות במחיר של 300 מיליון שקל, כאשר גופים מוסדיים עטו על הרכישה במהירות.
כזכור, דיסקונט השקעות, בעלת השליטה בחברת התקשורת, במגעים למכור את סלקום, כאשר מנכ"ל דסק"ש, דורון כהן, הודיע בתחילת יולי על פרישה מתפקידו בעקבות כוונתו לגבש קבוצה שתתמודד על רכישת סלקום. כהן, ששימש גם כיו"ר סלקום, הודיע על פרישה מיידית מתפקידיו השונים בקבוצה לאור החלטתו.
 
צחי נחמיאס, יו"ר הדירקטוריון של דסק"ש, ממשיך במהלכים למכירת החברה, ובד בבד הוחלט על מכירת מניות כנראה על רקע הקפאת המגעים מול רוכשים פוטנציאליים. מכירת המניות תוריד גם את הלחץ הפיננסי.
לדסק"ש 45.7% ממניות סלקום בשווי של מעל 1.5 מיליארד שקל, ולאחר המכירה תרד אחזקתה ל-35%, כאשר מי שעומד בראש הרכישות הינם הגופים המוסדיים הראל, מנורה וכלל בהפצת המניות של אפסילון חיתום. המכירה בוצעה לפי מחיר מניה של 19.25 שקל.
 
כזכור, סלקום דיווחה אתמול (רביעי) על דו"ח הרבעון השני עם שילוש של הרווחים, במה שהוביל לזינוק של המניה ב-70%. סלקום עם ארבעה רבעונים רצופים של רווחיות כשברבעון השני של השנה היא הגיעה לרווח נקי של 39 מיליון שקל לעומת הפסדים של 14 מיליון שקל ברבעון השני של השנה שעברה ורווחים של 28 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.
ההכנסות מסיגמנט הסלולר שהוא המרכזי בחברה הגיעו ברבעון השני לרמה של 480 מיליון שקל, כמעט מחצית מההכנסות הכוללות של החברה. הכנסות המגזר הנייח של החברה שכולל את שירותי הטלוויזיה, האינטרנט הרגיל והאינטרנט באמצעות רשת הסיבים שלה עלו לרמה של 317 מיליון שקל כשכמעט כל העלייה הזו מיוחסת לתשתית האינטרנט בסיבים.
המשקיעים בבורסה רואים את העבודה הלא רעה בכלל של דניאל ספיר בסלקום ונראה שרבים מהם רוצים להיות חשופים אליה בדרך כזו או אחרת והמניה מגיבה בהתאם. בשנה האחרונה זינקה מניית סלקום בכמעט 70% וזה משמעותי על רקע הירידות שאפיינו את המחצית הראשונה של השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה