השוק

IBI מסתער על המשקיעים הפרטיים ומצית את התחרות בשוק

המשקיעים הפרטיים עם תיקי השקעה "קטנים" יחסית לא עניינו יותר מידי אף אחד ולכן קיבלו מערכות מסחר נחותות ושילמו עמלות מופקעות; IBI החליט להסתער על הלקוחות האלה עם כלי המסחר של השחקנים הגדולים ומצית את התחרות על משקי הבית
ניצן כהן |  5
עמית גוריון, סמנכ"ל מסחר עצמאי ב- IBI (צילום shutterstock, מלי כהן ברייר. דוברת IBI)
משבר הקורונה גרם לכל השחקנים הגדולים בשוק ההון להבין את כוחו של המשקיע הפרטי וכולם, ללא יוצאים מהכלל שוברים את הראש איך מביאים את הלקוח הפרטי אליהם, איך מנגישים את ההשקעות בשוק ההון ללקוח שעד הקורונה - אף אחד לא רצה.
נסביר לרגע מה קורה כאן. באופן עקרוני משקיע פרטי בשוק ההון, עם תיק של 50 אלף שקל לא מעניין אף אחד אלא אם הוא ספקולנט שקונה ומוכר כל היום. רוב ציבור המשקיעים שאוחז בתיק השקעות בסכומים האלה לא מבצע יותר מידי פעולות, לא מיתמנף יותר מידי ומכאן הרווח של בית ההשקעות/ בנק לא משמעותי ממנו ומכאן ההשקעה בו היא לא גדולה מידי.
 
בתי ההשקעות הפרטיים שוברים את הראש כבר תקופה איך מביאים את את הקהל הזה אליהם והקורונה לימדה את כולם שהמשקיע הזה או מאמץ טכנולוגיה משמעותי והוא גם מוכן לבצע פעולות כל עוד הוא מבין אותן ויודע לייצר לעצמו רווחים.
עכשיו, המערכת הבנקאית גובה מהלקוח הזה עמלות גבוהות מאוד עד כדי שהרווחים שלו נשחקים עד דק ואם אין לו מערכת יחסים מיוחדת עם הבנק (נניח משק בית רגיל לגמרי ששני בני הזוג שכירים ואין להם צורכי אשראי מיוחדים) הרי שמתבקש שיעבור לבתי ההשקעות הפרטיים.
נכון להיום משק הבית הזה הוזנח על ידי כולם אבל אז צמחה לה מהפכת הפינטק. מיטב המוחות שלא שמענו עליהם מייצרים אינסוף תובנות וכלים שאמורים להקל על משק הבית לבצע פעולות בשוק ההון ומכאן נשאלת השאלה איזה פינטק באמת יש לו מוצר טוב או לפחות סביר שבית השקעות יכול לאמץ אותו ולהכניס אותו לרשימת המוצרים שלו שבנקודה מסויימת יהפכו להיות מאסה קריטית שתביא את הלקוחות "הקטנים" אליהם ומכאן הכל ברור.
IBI הוא הראשון שמרים את הכפפה הזו ובהתחשב שמדובר באחד מבית ההשקעות הוותיקים בישראל (ואולי השמרן שבהם) הרי שמדובר במשהו שכדאי לשים אליו לב. אם כן, IBI משיק בימים האחרונים גרסה חדשה לאפליקציית המסחר העצמאי, IBI SMART הכוללת פיצ'ר חדש - פרי שיתוף פעולה עם חברת הפינטק הישראלית Deshe Analytics.  
דשא פיתחה כלי תומך החלטת השקעה שמבצע ניתוח בינה מלאכותית של דוחות כספיים, אירועי חברה, תזמון טכני ואירועי מאקרו גלובליים של 44 אלף חברות בכל העולם. השירות מציע סיכום נגיש, בשפה פשוטה (בכל שפה לרבות בעברית) של ניתוח כלל החברות. בנוסף, האלגוריתם משווה בין ביצועי הדוחות של כל חברה אל מול המתחרות שלה בסקטור ונותן ציון מספרי המלווה בהמלצת קניה/החזק/מכירה לכל חברה בהתאם. כלי נוסף שהושק בגרסה החדשה הנו סקרינר (סורק) מניות שמאפשר חיפוש מניות לפי המלצות של Deshe בכל סקטור. כדאי לציין (ואולי אף חשוב לציין) שהאפליקציה קיבלה את אישור של הרשות לניירות ערך.
עמית גוריון, סמנכ"ל מסחר עצמאי ב- IBI: "זוהי בשורה אמיתית ללקוחות הריטייל שמתכתבת היטב עם הטרנד של גידול בפעילות לקוחות עצמאיים בשוק ההון והנגשה של עולמות שבעבר לא היו זמינים ללקוחות אלה. ניתוחים של דוחות כספיים, דירוגים והמלצות היו עד לא מזמן מידע שהיה נגיש בעיקר לגופים מוסדיים עם מחלקות מחקר ענפות או טרמינל של בלומברג.
"כיום, המידע הזה זמין לכל לקוח בכף היד ובלחיצת כפתור. הפיתוח החדש, נותן פתרון מתקדם המסייע לכלל הסוחרים העצמאיים לקבל את כל המידע הרלוונטי עבורם בזמן אמת על מנת שיוכלו לסחור בקלות ולקבל את החלטות ההשקעה הטובות והחכמות ביותר. אנחנו פועלים כל העת להתאים את האפליקציה באופן אופטימלי לצרכי הסוחרים העצמאים, ולשלב בה את כלל הפונקציות הנדרשות, באמצעות צוות מתכנתים "אין-האוס" שמאפשר לנו גמישות עצומה במענה לבקשות מצד הלקוחות, הטמעת פי'צרים חדשים ועדכון גרסאות בהתאם לצורך".
גבי דיאמנט, מנכ"ל דשא אנליטיקס: "אנחנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם IBI בו יחד נגשים את החזון של  הנגשת ניתוח איכותי ומעמיק לכל משקיע פרטי, בכל השפות לרבות עברית - כך שכל אחד יוכל לקבל החלטות השקעה מושכלות, נבונות ומנומקות יותר. אנחנו מאמינים שדווקא בתקופת אי-הודאות השוררת בשווקים הפיננסיים, ניתוח נגיש ואיכותי הוא כלי הכרחי שיכול לעזור לכלל ציבור המשקיעים להמנע מהחלטות פזיזות ואמוציונליות".
לפני כשנה IBI השיקה את IBI SMART, אפליקציית מסחר חדשה ומתקדמת, ראשונה מסוגה בישראל. האפליקציה שפותחה על ידי IBI Trade, מחלקת המסחר העצמאי של חבר הבורסה ב- IBI, נועדה לתת פתרון חכם ופשוט למסחר עצמאי בבורסה. האפליקציה מספקת למשתמשים פיצ'רים ואפשרויות מסחר ייחודיים, ובכלל זה, קבלת מידע וציטוטי זמן אמת, דירוג אנליסטים ומניות מסוקרות של TipRanks, ידיעות, כתבות ודיווחים מבוססי בינה מלאכותית (AI) על דוחות ותנועות בעלי עניין.
IBI TRADE מחלקת המסחר העצמאי של חבר הבורסה ב- IBI בית השקעות, המספקת שירותי מסחר עצמאי מפוקחים בישראל ובעולם.  IBI שרותי בורסה מספק שירותי ברוקראז' לרוב הגופים המוסדיים בשוק ההון ולרבים מבתי ההשקעות הזרים הפועלים בישראל. החברה נחשבת למובילה ולגדולה מבין חברות הברוקראז' העצמאיות. IBI  שרותי בורסה, חברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב ובמסלקת הבורסה משנת 1973.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה זה אומר למשקיע הקטן? (ל"ת)
    פשוט העם 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כתבה שלא אומרת כלום... (ל"ת)
    חקלאי 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא צוינו דמי הניהול והעמלות שם.... (ל"ת)
    יניב 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אין דמי ניהול והעמלות נמוכות במשהו כמו 90% מאלו של הבנק
    געגע 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט תגגל IBI SMART ותראה
    סגור
  • 1.
    נחמד, אבל..
    י 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מטרה העיקרית של זה היא לגרום למשקיעים לסחור יותר תדיר. ולהתעסק יותר מדי במניות בודדות. ציון 10 ומיקום גבוה הסקרינר? מיד לקנות! ציון יותר ל 5? מיד למכור ולחפש 10 החדש! ככה בצורה עקיפה הופכים משקיע לדיי טריילר. כי מי ירצה להחזיק מניות עם ציון נחות כשיש 10-יות חדשות מפתות ונוצצות. זה קצת מזכיר לי Zack rank.
    סגור