השוק

רפאל והתאגיד האמריקאי חתמו על הסכם שיתוף פעולה יוקרתי

חברת רפאל והתאגיד האמריקאי לוקהיד חתמו על שהסכם שיתוף פעולה במסגרתו יפותחו מערכות ההגנה "מגן אור"
מערכת ice | 
מגן אור (צילום משרד הביטחון)
לוקהיד מרטין ורפאל מערכות לחימה מדווחות היום (שני) על חתימת הסכם שיתוף פעולה הכולל פיתוח, ניסויים וייצור משותף של מערכת לייזר רב עוצמה בישראל ובארצות הברית. לפי הודעת החברה הפיתוח העתידי המשותף יבוצע על סמך נכסים שפותחו ומפותחים באופן עצמאי על ידי רפאל, משרד הביטחון ומפא"ת (המנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגיה).
במסגרת העבודה על מערכת 'מגן אור' (Iron Beam) יתמקד הפרויקט בפיתוח גרסה של מערכת זו לשוק האמריקאי ולשווקים נוספים. מגן אור (Iron Beam) היא מערכת נשק לייזר קרקעית רבת עוצמה בקטגוריית 100kW, הצפויה להיות המערכת המבצעית הראשונה מסוגה בעולם להגנה אווירית נגד מגוון איומים כגון רקטות, מרגמות וכלי טיס בלתי מאוישים, באמצעות פגיעה ישירה במטרה במהירות האור.
"הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי הזה, מהווה מכפיל כוח עבור רפאל ואף עבור המשק הישראלי. אנו פועלים על מנת להבטיח כי לקוחותינו יקבלו את המערכות המתקדמות, האפקטיביות והטובות ביותר. ההסכם ירחיב את סל היכולות והאפשרויות שהחברה יכולה להציע במשותף למגוון לקוחות".
"במהלך שלושת העשורים האחרונים, רפאל השקיעה יחד עם מפא"ת/משהב"ט במחקר ופיתוח בתחום הלייזר, מה שהוביל לפיתוח פורץ הדרך של מערכת 'מגן אור  '(Iron Beam) ואנו צופים כי היא תהפוך למערכת המבצעית הראשונה מסוגה, בתחום ההגנה באמצעות לייזר, ומהווה דוגמה מובהקת ליכולות כחול לבן עצמאיות המובילות לשיתופי פעולה אסטרטגיים שיתרמו רבות לשני הצדדים" אמר מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל) יואב הר אבן.
 
לוקהיד מרטין היא חברה גלובאלית בתחום הביטחון והחלל, המעסיקה כ-114,000 איש ברחבי העולם ועוסקת בעיקר במחקר, תכנון, פיתוח, יצור, אינטגרציה ותחזוקה של מערכות, מוצרים, אמצעים ושירותים טכנולוגיים מתקדמים. ללוקהיד מרטין מערכת ענפה ורבת-שנים של שיתופי פעולה עם תעשיות ההיי-טק והתעשייה הביטחונית בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה