השוק

חברת חשמל במכרז ענק: זו החברה שתרוויח מאות מיליוני שקלים

אפקון החזקות זכתה במכרז שערכה חברת החשמל לישראל לתכנון ואספקה של מערכות לאגירת אנרגיה בסוללות בהיקף כולל של כ-200 מגוואט שעה, בתמורה לסך כולל של כ-56 מיליון דולר
מערכת ice | 
החשמל בדרך להוזלה? (צילום shutterstock)
אפקון החזקות, באמצעות חברת הבת אפקון התקנות ושירותים בע"מ, זכתה במכרז שערכה חברת החשמל לישראל לתכנון ואספקה של מערכות לאגירת אנרגיה בסוללות בהיקף כולל של כ-200 מגוואט שעה, בתמורה לסך כולל של כ-56 מיליון דולר.
חוזה המסגרת הינו לתקופה של שנה אחת עם אפשרות של חברת החשמל להארכתו בשנה נוספת. כמו כן, לחברת החשמל הזכות להזמין מערכות נוספות בהיקף זהה ובמחירים דומים, וזאת במהלך שלוש שנים נוספות מהשלמת אספקת המערכות לעיל. בהתאם לתנאי המכרז, חברת החשמל רשאית להרחיב את תכולת העבודות ולהזמין עבודות נוספות שנקבעו במכרז. הפרויקט מתממש בהתאם לתכנית משרד האנרגיה והתשתיות להגדיל את ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת.
פתרון האגירה אמור לאפשר לחברת חשמל לאזן את הרשת ולהזרים חשמל הנצבר ממערכות סולאריות בדרום בשעות שאינן שעות אור, ובכך להמשיך ולשמור אספקה רציפה של חשמל לכל רחבי הארץ גם בזמני שיא ביקוש במחירים זולים יותר.
אפקון החזקות נוסדה בשנת 1945 והינה מהקבוצות הוותיקות והמנוסות בישראל בביצוע ומתן פתרונות כוללים לפרויקטים עתירי מערכות. אפקון משלבת את כלל יכולותיה במגוון תחומים הכוללים תשתיות ובניה, מערכות אלקטרו-מכאניות, סחר, אנרגיה מתחדשת ותחבורה חשמלית, זכיינות, בקרה ואוטומציה ותקשורת. אפקון מתכננת ומקימה פרויקטי בניה עתירי מערכות וכן מפתחת ומפיצה טכנולוגיות עתירות ידע. לחברה טכנולוגיות מבית, אשר מעניקים ללקוחותיה פתרונות ייחודיים.
תחומי הפעילויות הנ"ל משלימים אחד את השני ונותנים פתרונות קצה ללקוחותיה, כולל פרויקטי Turn-Key ו- BOT. אפקון פועלת במגוון מודלים עסקיים: יזם (SPC), קבלן ראשי (EPC/GC),מיזמים משותפים (Joint Ventures), קבלנות משנה וספק שירותים ואחזקה (IFM). אפקון החזקות הינה חלק מקבוצת שלמה - מהמובילות בארץ בענפי תעשייה ומסחר מגוונים ובכלל זה רכב ותחבורה, מספנות, נמלים, לוגיסטיקה, נדל"ן, מלונאות, ביטוח ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה