השוק

הסיבה שהפניקס סוגרת את קרנות ההשקעה להלוואות חברתיות

דירקטוריון חברת הביטוח החליט כי קרנות ההשקעה הפניקס ווליו P2P דולרית והפניקס ווליו P2P יפסיקו את פעילותן החל משלישי
מערכת ice | 
בניין הפניקס (צילום shutterstock)
חברת הביטוח הפניקס הודיעה כי הדירקטוריון החליט לסגור את קרן ההשקעות להלוואות חברתיות, כך דווח היום (שני) בכלכליסט. על פי הדיווח, הדירקטוריון החליט כי קרנות ההשקעה הפניקס ווליו P2P דולרית והפניקס ווליו P2P יפסיקו את פעילותן החל ממחר. הסיבה העיקרית לסגירה היא הצמיחה באלטרנטיבות השקעה בעולם ה-P2P.
 
הידיעה בכלכליסט מגיע אחרי שבשבוע שעבר דווח כי בוטלה עסקת מכירת השליטה בחברת הביטוח הפניקס ל-ADQ של ממשלת אבו דאבי. בהפניקס אמרו כי הם מנסים לגבש עסקה אחרת במסגרתה ADQ יהיו בעלי מניות בחברה אולם המכירה תתבצע, ככל שתתבצע, לקונסורציום משקיעים כש-ADQ תהיה חלק מהם.
 
 
מכירת השליטה בהפניקס לממשלת אבו דאבי יצרה בעיות רגולטוריות לא פשוטות כששתי בעיות מרכזיות הפריעו להשלמת העסקה. הבעיה הראשונה הייתה עקרונית וזה האפשרות שגורם שאינו אמריקני או אירופי ירכוש את השליטה בחברת ביטוח גדולה בסדר גודל של הפניקס. החשיבות שהגורם שירכוש חברת ביטוח בישראל יהיה כפוף לחוק אמריקני או אירופי היא חשובה מאוד כי מדובר בשליטה על כסף גדול מאוד בישראל.
 
הסיבה השנייה שהכבידה על הרגולציה הישראלית מלאשר את העסקה הייתה העובדה של מעט גופי ביטחון מנהלי את כספי הפנסיה של העובדים שלהם בהפניקס ומכאן לתת גישה למידע הזה לחברה זרה עלול להיות בעייתי.
 
מבחינת הפניקס מדובר בעסקה שההנהלה הטילה את כל כובד משקלה עליה ופעלה להגדיל את חלקה של הפניקס בעיקר בשוק ההון באמצעות רכישת גופים כמו קרנות הנאמנות של הפסגות כדי  להיות הכי  גדולים בשוק ההון. כך או אחרת, העסקה בוטלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה