השוק

"הציפיות להורדת ריבית בארה"ב עדיין גבוהות מידי"

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI אומר כי למרות שהציפיות להורדת ריבית ירדו לרמה של 20%, הן עדיין גבוהות מידי; "השוק מתמחר התחלה של הורדות הריבית בחודש מאי וזה אומר הורדות ריבית רצופות עד לסוף השנה"
ניצן כהן | 
רפי גוזלן (צילום פייסבוק/ IBI בית השקעות, shutterstock)
רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI אומר היום כי התמתנו הציפיות להפחתת ריבית בארה"ב, אך הן עדיין גבוהות מדיי. "למרות המסר הברור של פאוול, השוק הפחית לאחר הודעת הריבית באופן חלקי בלבד את ההסתברות להפחתה כבר במרץ הקרוב לכ-40%, ורק בעקבות נתוני התעסוקה החזקים לחודש ינואר, ירדה ההסתברות להפחתה במרץ לכ-20%.
"גם לאחר התמתנות זו השוק מתמחר את התנעת תהליך הפחתת הריבית בארה"ב החל מחודש מאי הקרוב באופן כמעט רציף עד לסוף השנה, כלומר 5 הפחתות ב-6 החלטות ריבית לרמה של סביב 4.25%-4%.
"להערכתנו" אומר גוזלן "ללא שינוי משמעותי בסביבת המאקרו במשך השנה הפחתות הריבית צפויות להיות מתונות באופן ניכר, ועקביות יותר עם הערכות הפד (DOTS) לכ-3 הפחתות לריבית של 4.75%-4.5%.  כמו כן, אנו מעריכים כי המומנטום החיובי בו נמצא המשק האמריקאי כאשר ברקע הציפיות לאינפלציה ופרמיית הסיכון בשוק איגרות החוב נמוכה למדיי, מעלים את ההסתברות להמשך עליית תשואות לאורך העקום בתקופה הקרובה תוך עלייה בפרמיית הסיכון האינפלציונית".
עוד אומר גוזלן כי בעוד שעוצמת נתוני המאקרו בארה"ב מעמידה בסימן שאלה את הצורך בהפחתת ריבית, בוודאי שבהיקף המתומחר בשווקים, המצב בגוש היורו שונה למדיי. "הצמיחה ברבעון האחרון של השנה אמנם הפתיעה מעט כלפי מעלה, אך מדובר בצמיחה אפסית, וזאת לאחר ירידה קלה בתוצר בשיעור של 0.1% ברבעון השלישי של השנה, כך שבשנה האחרונה נרשמה צמיחה זניחה של 0.1% בלבד בכלכלת הגוש.
"מדד מנהלי הרכש לחודש ינואר אמנם הצביע על התאוששות ביחס לדצמבר (בעיקר בתעשייה), אך עדיין נע ברמות של מתחת ל-50, המשקפות צפי להמשך צמיחה נמוכה/אפסית גם בתקופה הקרובה. כמו כן, האומדן הראשון לנתוני האינפלציה לחודש ינואר היה מעט גבוה מהצפי, עם התמתנות במדד הכללי ובאינפלציה הבסיסית למות של 2.8% ו-3.3% בהתאמה.
"עם זאת, ובדומה לארה"ב, התמתנות האינפלציה מובלת על ידי אינפלציית הסחורות ואילו אינפלציית השירותים מוסיפה להיות גבוהה, סביב 4%. לכן, ה-ECB צפוי להמתין לנתוני השכר הבאים וככל שהם ישקפו התמתנות, הדרך להפחתת ריבית תתקצר, ובכל אופן צפויה להיות יותר משמעותית מאשר ההפחתה בארה"ב ולהגיע לפחות ל-3% עד לסוף השנה" הוא אומר.
"בחינת ציפיות הריבית המתומחרות בשווקים מעלה כי הם מתמחרים תוואי הפחתה זהה השנה בארה"ב ובגוש היורו, של כ-5 הפחתות ריבית החל מהרבעון השני של השנה ועד לסוף השנה |(כ-125 נ"ב במצטבר). זאת למרות השונות המשמעותית בסביבת הצמיחה והשפעת השיפור בתנאים הפיננסים שתומך בהפחתת ריבית מתונה יותר בארה"ב מאשר בגוש היורו, כאשר המסקנה הנגזרת היא לעלייה במרווח האג"ח שבין ארה"ב לגוש היורו ותמיכה להתחזקות של הדולר ביחס ליורו" מסיים גוזלן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה