אוכל
אחרי 78 שנות פעילות: המסעדה הנודעת נסגרת - למען מטרה טובה
אחרי 78 שנות פעילות, מוסד הקולינריה הבולגרי ביפו יסגור את שעריו בסוף החודש למשך זמן של כשלושה שבועות. הנכד של המייסדים לוקח את המושכות, ובמקום מתוכנן שיפוץ מקיף לקראת פתיחה מחודשת בניסיון להחזיר את תהילת העבר | כל הפרטים
מסעדת "מונקה" גריל בולגרי, שהוקמה בשנת 1948, מהווה חלק בלתי נפרד מהנוף היפואי ומשמשת כבית שני עבור הקהילה הבולגרית, תושבי האזור וחובבי אוכל מושבעים.
הודעה על סגירת המקום בסוף יוני עוררה תדהמה רבה, אך בניגוד למגמה המוכרת בענף המסעדנות, הסיבה לסגירה המפתיעה אינה קשורה למלחמות האחרונות, להפגנות או להיעדר תיירות חוץ.
מיכאל חלפון, המייצג את הדור השלישי במקום כנכדו של הטבח ובנו של אחד המלצרים הוותיקים, חשף את האמת מאחורי המהלך בפוסט שפרסם בקבוצת הפייסבוק "כולנו בולגרים".
חלפון הסביר בגילוי לב כי ההחלטה נבעה מהזנחה מתמשכת של הנכס ומחוסר השקעה במקום לאורך השנים. מתוך המצב הזה, הוא גמל בליבו להציל את המוסד המשפחתי ולהחזיר את הכבוד לקולינריה הבולגרית.
"החלטתי אחרי הרבה שנים שאני רואה את ההזנחה ושאין שום השקעה במקום, לקחת את המקום חזרה למשפחה עם ספר המתכונים של סבי ז"ל שמי שמכיר את הטעמים שהיו הוא יקבל אותם בחזרה".
הבשורה הטובה שמגיעה לצד הסגירה המצערת היא שהמסעדה לא תיעלם לעד, אלא יוצאת לדרך חדשה. החל מסוף החודש הנוכחי, המקום ייכנס לתקופת שיפוץ אינטנסיבית במטרה להפוך את החלל לנעים, מודרני ומזמין יותר עבור הסועדים, אך התוכן הקולינרי יישאר נאמן לחלוטין למקור הבלתי מתפשר.
חלפון הבהיר כי המראה של המסעדה אמנם ישתנה, אך האוכל הבולגרי ימשיך לככב בגרסתו המסורתית ביותר. "אין לי כוונה לשנות טעמים, אלא לדייק לטעמי המשפחה משנת 48".
עוד ב-
כדי להבטיח שההבטחה הזו אכן תתממש בשטח, מקורבים לבעלים מסרו כי שאדי, הטבח המיתולוגי והאהוב של המסעדה, יישאר בתפקידו הנוכחי ויוביל את המטבח גם לאחר הפתיחה המחודשת. יחד איתו, יחזרו אל התפריט כל מנות הדגל המוכרות שישענו על ספר המתכונים המקורי, כך שהלקוחות הוותיקים צפויים לקבל בדיוק את אותם הטעמים הנוסטלגיים במעטפת חדישה ונשייה יותר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



