בעולם

אחר 20 שנה בכלא: שוחררה האם שנאשמה לשווא ברצח 4 ילדיה

קתלין פולביג מאוסטרליה זכתה לכינוי "הרוצחת הסדרתית הגרועה ביותר" בעקבות מות 4 ילדיה בתקופה של עשר שנים. אלא שממצאים חדשים העלו ספק סביר כי המוות של כולם היה טבעי ונבע ממוטציות גנטיות
מערכת ice | 
זירת פשע-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אם אוסטרלית שנכלאה בגין רצח ארבעת ילדיה הקטנים, זכתה לחנינה ושוחררה היום (שני) לאחר 20 שנה מאחורי סורג ובריח, בעקבות ממצאים חדשים לפיהם ככל הנראה הילדים מתו מוות טבעי.
קתלין פולביג (55) כונתה "הרוצחת הסדרתית הגרועה ביותר באוסטרליה" לאחר שהורשעה בשנת 2003 ברצח שלושה מילדיה ובהריגתו של הבן הרביעי, לאורך תקופה של 10 שנים בין 1989 ל-1999. התובעים טענו שהיא חנקה את הילדים, שמתו בין הגילאים 9 שבועות לשלוש שנים, אבל פולביג טענה בתוקף שכל מוות נגרם מסיבות טבעיות.
 
בשנת 2021, עשרות מדענים מאוסטרליה ומחוצה לה חתמו על עצומה הקוראת לשחרורה של פולביג, וטענו כי ראיות פורנזיות חדשות מצביעות על קשר בין מקרי המוות הבלתי מוסברים למוטציות גנטיות נדירות או למומים מולדים.
התובע הכללי של ניו סאות' ויילס, מייקל דיילי, אמר כי פולביג קיבלה חנינה בעקבות חקירה מחודשת שנפתחה במאי 2022, שקבעה "ספק סביר" סביב ההרשעה. "זה היה ניסיון נורא עבור כל הנוגעים בדבר, ואני מקווה שהפעולות שלנו היום יכפרו קצת על העניין הזה של 20 שנה", אמר לכתבים.
 
פולביג שוחררה היום מבית סוהר בגרפטון, בצפון מדינת ניו סאות' ויילס, שם ריצתה 20 שנה מתוך עונש מאסר של לפחות 25 שנים שנגזרו עליה.
בזמנו, בהיעדר ראיות פורנזיות מוצקות, התובעים טענו כי אין זה סביר ביותר שארבעה ילדים ימותו לפתע ללא הסבר. אבל השופט בדימוס טום באת'רסט, שהוביל את החקירה, אמר שחקירות שלאחר מכן חשפו מצבים רפואיים שיכולים להסביר שלושה ממקרי המוות: שרה ולורה פולביג סבלו ממוטציה גנטית נדירה, בעוד שלפטריק פולביג ייתכן שהיה "מצב נוירוגני בסיסי". בהתחשב בגורמים הללו, באת'רסט מצא שגם מותו של קיילב פולביג כבר לא היה חשוד.
בעוד שהחנינה מבטלת את עונש המאסר של פולביג, היא תצטרך להגיש בקשה בנפרד דרך מערכת המשפט כדי לבטל את ההרשעה, תהליך שעשוי להימשך שנתיים עד שלוש שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה