ויראלי

מחאת החיג'אב חוזרת? צעירה הוכתה באכזריות בגלל כיסוי ראש

ארמיטה גראוונד, צעירה בת 16 המתגוררת באיראן, הוכתה בתחנת רכבת על ידי אנשי משמרות המהפכה לאחר שלא עטתה את כיסוי הראש כראוי. הרשויות באיראן טוענות כי נפגעה מפגיעה מהרכבת אך התיעוד שעלה לרשתות מוכיח אחרת  
מערכת ice | 
הפגנות באיראן עקב מות הצעירה
איראן גועשת: סרטונים ממצלמות האבטחה של מערך הרכבות באיראן מציג את ארמיטה גראוונד, צעירה בת 16, שהוכתה בתחנת רכבת על ידי אנשי משמרות המהפכה לאחר שלא עטתה את כיסוי הראש כראוי. הרשויות באיראן טוענות כי נפגעה מפגיעה מהרכבת, אך התיעוד שעלה לרשתות מציג תמונת מצב שונה.  
כלי התקשורת של משמרות המהפכה באיראן דיווחו כי הצעירה סבלה מנפילת לחץ דם וכיוצא מכך איבדה את הכרתה, נפלה והתנגשה ברכבת. לאחרונה, כלי התקשורת הרשמיים באיראן פרסמו תיעוד וידאו ערוך ממצלמת האבטחה באחת מתחנות הרכבת בטהראן שבו נראים כמה אנשים נושאים את ארמיטה גראוונדאל אל מחוץ לרכבת.
 
ניתן להבחין שהתיעוד נערך באופן מכוון מה שגרם לארגוני זכויות האדם לצאת נגד טענות האיראנים ואמרו כי הצעירה נפצעה משום שהוכתה עד איבוד הכרה רק בגלל הצורה שבה עטתה את החיג'אב שלה. 
 
כלי תקשורת המזוהים עם המשטר האירני פרסמו ראיון עם הוריה של הצעירה שבמסגרתו איששו הזוג את טענות המשטר ושללו את הטענות בדבר שבתם הותקפה. למרות שמדובר באנשים הקרובים ביותר לארמיטה, רבים מטילים ספק באמינות הריאיון משום שרואים בשיתוף הפעולה עם האייתולות דרך לחמוק מעונשים. כך לדוגמה, רק לאחרונה עצרה המשטרה באיראן את אביה של מהסא אמיני, ביום השנה למותה, ושחררה אותו רק לאחר שהתחייב כי לא יציין בפומבי את מותה וזכרה.
 
במקביל, דווח כי כתב העיתון הרפורמיסטי שארק שניסה לסקר את האירוע ולהגיע לפרטיו נעצר. בנוסף, דווח כי הרשויות מקשות מאוד על הגישה לבית החולים בטהראן שבו מאושפזת גרוואנד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה