בריאות

טרגדיה לעולם המוזיקה: האיש שחולל מהפכה מת בגיל 61

צער בעולם המוזיקה האלטרנטיבית, כאשר המפיק האגדי סטיב אלביני שעבד עם להקות ענק כמו נירוונה ופיקסיז, הלך לעולמו כתוצאה מהתקף לב
מערכת ice | 
פסטיבל (צילום shutterstock)
זוהי ידיעה עצובה לעולם המוזיקה האלטרנטיבית. המפיק והמוזיקאי האגדי סטיב אלביני, מי שעבד עם כמה מהשמות הגדולים ביותר בתעשייה, הלך לעולמו באופן פתאומי בגיל 61, בעקבות התקף לב. 
אלביני היה מפיק מוזיקלי מהשורה הראשונה, שהפיק כמה מאלבומי הקאלט החשובים והאהובים ביותר בשנות ה-80 וה-90, ביניהם: Surfer Rosa של להקת הפיקסיז (1988), In Utero של נירוונה (1993) ו-Rid of Me של פי.ג'יי הארווי (1993).
 
אלביני נודע בגישתו הבלתי-מתפשרת, שנאתו לתעשיית המוזיקה המסחרית ולאולפנים הגדולים. הוא העדיף להגדיר את עצמו כ"מהנדס" ולא כ"מפיק מוזיקלי", ולעתים ויתר אפילו על קרדיט על עטיפת האלבומים שהפיק.
למרות צניעותו, זכה אלביני למעמד אגדי כמי שמביא סאונד "יבש", אגרסיבי וחריף. הוא עבד עם להקות ענק כמו נירוונה ופיקסיז, אך גם עם להקות עצמאיות קטנות יותר בתחילת דרכן.
ההישג המסחרי הגדול ביותר שלו היה אלבום In Utero של נירוונה, שהופק לאחר ההצלחה העצומה של Nevermind והלהיט Smells Like Teen Spirit. נירוונה רצו מפיק שיבין בסאונד המסחרי והרדיופוני, אך אלביני היה ההפך הגמור - ובכל זאת זה עבד.  
בנוסף להפקה, אלביני הוביל גם את הלהקות Big Black ו-Shellac, ששמרו על סאונד אגרסיבי בהשפעת הפאנק שאלביני חובב. הוא הלך לעולמו שבוע לפני שחרור אלבום Shellac החדש, שהלהקה הייתה אמורה לקדם בסיבוב הופעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה