בריאות

הטניסאי שדורג 1 בעולם חושף לראשונה: "מתמודד עם סרטן"

כוכב העבר אנדי רודיק מגלה: "אני מתמודד עם סרטן העור במשך שנים, נראיתי כמו אחרי שספגתי מכות רצח. אני אצטרך להתמודד עם זה כל החיים"
מערכת ice |  1
טניס-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
אנדי רודיק, אלוף ארה"ב הפתוחה מ-2003 ושחקן טניס מצטיין לשעבר שאף הוביל את טבלת הטניסאים בעולם כשהיה הראשון בדירוג ב-2004, חשף סיפור מצמרר - הוא סובל מסרטן העור במשך שנים ארוכות ועבר כבר מספר ניתוחים קשים להסרת גידולים סרטניים מפניו.
בפודקאסט שלו, רודיק שבר את השתיקה שלו במשך שנים: "הגידול הסרטני הראשון הופיע לפני חמש או שש שנים, לא דיברתי על זה מעולם. חשוב להגן על עצמך מהשמש. היא הוציאה לי גידול סרטני גדול מהשפה".

"נראיתי כמו אחרי שספגתי מכות רצח. אני אצטרך להתמודד עם זה כל החיים", המשיך רודיק בבכי תוך שהוא מתאר את המסע הקשה שעבר מאז גילוי הסרטן. רודיק, כיום בן 41, היה שחקן פורץ דרך בעידן זוהר של הטניס האמריקאי. זכייתו בארה"ב הפתוחה 2003 ומקומו הראשון בדירוג העולמי, הפכו אותו לכוכב מגרשים בולט. הוא הגיע לשלוש גמרים בווימבלדון וזכה עם נבחרת ארה"ב בגביע דיוויס.
אבל מאחורי ההצלחות המקצועיות המרשימות, רודיק נאלץ להתמודד במקביל עם מלחמת חיים קשה ומפחידה נגד מחלת הסרטן הארורה, כתוצאה מחשיפה ממושכת לשמש במגרשי הטניס החשופים ללא הצללה. חשיפת סיפורו המרגש והמצמרר של רודיק מעוררת השראה וכבוד, אך גם זעזוע לנוכח מצבו הבריאותי הקשה וחשיבות המודעות להגנה מפני קרינת השמש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין קשר לשמש אלא לזריקות (ל"ת)
    דלית 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור