בריאות

עשרות גבינות יורדות מהמדפים: הלקוחות עשויים להדבק בחיידק מסוכן

ריקול ענק של שורת מוצרי Paris Brothers נקראים להחזרה בשל המצאות חיידקי ליסטריה בבדיקה שנערכה על ידי מנהל התרופות והמזון של ארצות הברית. מה התסמינים והסכנות בהדבקות?
מערכת ice |  1
גבינות (צילום pixabay)
המותג Paris Brothers Inc מקנזס סיטי בארצות הברית הודיע על החזרת מוצרים בהיקף ענק לעשרות מוצרי גבינה ספציפיים בגלל זיהום פוטנציאלי של חיידקי ליסטריה. ריקול זה הוא תוצאה של דגימה שגרתית של מינהל המזון והתרופות האמריקאי, שחשפה נוכחות של החיידקים במוצרים.
המוצרים נמסרו לסיטונאים להפצה בחנויות מכולת בקנזס, מיזורי, ארקנסו, איווה, אוקלהומה, נברסקה, דרום דקוטה, חנות אחת במיסיסיפי וחנות אחת בפלורידה. הגבינות הבאות שיוצרו ב-4, 5 ו-6 במאי 2022 היו חלק מהריקול. קרטונים למשלוח עם המוצר המושפע ישאו את קודי החבילה 05042022, 05052022 או 05062022.
 
ייתכן שחנויות קמעונאיות בודדות סימנו מחדש את חבילות הצרכן הבודדות. המוצרים שיוחזרו במסגרת הריקול הם: Cottonwood River Cheddar, ד'אמיר ברי דאבל קרם ברי צרפתי, Milton Prairie Breeze סגנון צ'דר לבן, צ'דר שום עגבניות מילטון, האחים פאריס צ'דר מתון, האחים פאריס קולבי ג'ק, האחים פריס פפר ג'ק, סרבסי פקורינו רומנו. נכון לפרסום ריקול זה, לא דווח על מחלות. צרכנים שרכשו מוצר מושפע מוזמנים להחזיר אותו למקום הרכישה תמורת החזר מלא.
מזון המזוהם בליסטריה עשוי שלא להיראות או להריח מקולקל אך עדיין עלול לגרום לזיהומים חמורים ולעיתים מסכני חיים. כל מי שאכל מוצר שנזכר ופיתח תסמינים של זיהום ליסטריה צריך לפנות לטיפול רפואי ולספר לרופאיו על החשיפה האפשרית לליסטריה. תסמינים של זיהום בליסטריה יכולים לכלול הקאות, בחילות, חום מתמשך, כאבי שרירים, כאבי ראש עזים ונוקשות צוואר. נדרשות בדיקות מעבדה ספציפיות לאבחון זיהומי ליסטריה, שיכולים לחקות מחלות אחרות.
נשים בהריון, קשישים, ילדים צעירים ואנשים כמו חולי סרטן עם מערכת חיסון מוחלשת נמצאים בסיכון מיוחד למחלות קשות, זיהומים מסכני חיים וסיבוכים אחרים. למרות שנשים בהריון נגועות עשויות לחוות רק תסמינים קלים דמויי שפעת, הזיהומים שלהן עלולים להוביל ללידה מוקדמת, זיהום של היילוד, או אפילו לידה מת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מעניין
    אוכל כשר 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ...
    סגור