בריאות

בשורה רעה ליולדות: מלאי האפידורל עומד להיגמר בקרוב

איגוד הרופאים המרדימים שיגר מכתב דחוף לנחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, והזהיר כי לא רק שהאפידורל עומד לאזול, אלא שגם לא ניתן יהיה לקבל מלאי חדש עקב בעיות שחווה המפעל העיקרי לייצורו בארה"ב. הסיבה? המלחמה באוקראינה 
מערכת ice | 
לידה (צילום unsplash)
אתר N12 מפרסם היום לראשונה כי עומד להתקיים מחסור חמור ביותר, בארץ ובעולם, של ערכות אפידורל המיועדות לנשים לקראת לידה. המידע מגיע בעקבות מכתב דחוף ששוגר על ידי איגוד הרופאים המרדימים אל מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, וזאת על מנת להתריע על המחסור שיורגש כבר החל מחודש הבא. 
על פי מכתבם של הרופאים, המחסור ניכר בעקבות הודעתה של החברה המובילה בארה"ב, "פורטקס", שמייצרת את מרבית הערכות בעולם. החברה הודיעה כי היא חווה קושי בייצור עקב מחסור בחומרי גלם כתוצאה, כמובן, מן המלחמה באוקראינה. 
 
על כך מוסיפים הרופאים כי לא מדובר בערכה פשוטה שמומרת לערכת אפידורל, אלא מדובר בערכה שמיוצרת באופן מיוחד ומאפשרת להזריק את החומר לחלל הייעודי, הרגיש והמסוכן. הערכתם של הרופאים ביחס למהירות הידללות המלאי הקיים היא בעקבות הנתונים המציגים כי מדי שנה כ-80 אלף יולדות מקבלות אפידורל. 
במכתבם הרופאים כתבו כי הם פונים למשרד הבריאות לא רק לשם עדכון על המצב, אלא גם לשם קבלת סיוע באמצעות המשאבים שישנם בידי המשרד. מן המשרד נאמר כי הוא מודע למחסור בערכות וכי יעשה את כל אשר נדרש על מנת למצוא חלופות ובכדיי להמשיך את הפעילות של המרדימים כסדרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה