בריאות

משרד הבריאות מזהיר: זה החוף שאסור לכם להתקרב אליו

משרד הבריאות מזהיר היום (ה') שאין לבוא במגע עם המים בחוף בית ינאי והשפך של נחל אלכסנדר וזאת לאור תקלה בביוב שהוביל מי שפכים מישובים סמוכים אל החוף והנחל
מערכת ice | 
מים מזוהמים (צילום freepik)
משרד הבריאות מזהיר היום (חמישי) את הציבור מרחצה בחוף בית ינאי ומכל פעילות ימים באזור שפך נחל אלכסנדר. לצד זאת, המשרד מזהיר שלא להתקרב למי הנחל בכביש 444, בסמוך לצומת צור יצחק ועד למקטע השפך. אזהרה זו תקפה עד להודעה חדשה.
האזהרה מגיעה בעקבות תקלה בצנרת הביוב שתפקידה לאסוף שפכי הישובים טייבה וצור יצחק. בעקבות התקלה השפכים מגיעים כעת לנחל אלכסנדר וחוף בית ינאי ובכך מרעים משמעותית את איכות המים במקום. כמו כן, הם עלולים להזיק לאלו שיבואו במגע וישחו במים המזוהמים. כאשר תתוקן התקלה, הציבור יעודכן בהתאם.
לצערנו הודעות מאין אלו כבר אינן נדירות או חריגות. גם בשבוע שעבר משרד הבריאות הזהיר את אחד הישובים בארץ משימוש במי הברז שבבתי התושבים מחשש לזיהום. בסוף שנת 2022 המשרד הזהיר את הרוחצים באילת מזיהום משמעותי של סולר במי החופים ולכן אסר על רחצה.
עם זאת, עדיין קיימים צעדי אכיפה בתחום. לפני כחודש פורסם שחברת כיל תשלם קנס של מיליונים היות ונמצאה אשמה בזיהומו של נחל אשלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה