חדשות

"הטחת בוץ עליי לא תנקה הבושה": יו"ר גלובס תקפה את כלכליסט – וחטפה אש

אלונה בר און האשימה את כלכליסט באי פרסום גילוי נאות של העורכת, בזמן שאליה פנו כתבים של העיתון מבית ידיעות בדרישה כזאת. כתב כלכליסט, גולן חזני: "הטענה שקרית"
שלומי בלבול |  2
אלונה בר און (צילום יח"צ)
יו"ר גלובס, אלונה בר און, שיתפה אתמול בחשבון הטוויטר שלה כתבה מ"העין השביעית", שלפיה ידיעה שפורסמה ב"כלכליסט" על ישראכרט לא כללה גילוי נאות על כך שבן זוגה של העורכת הראשית, גלית חמי, הוא בעל מניות גדול בחברה.
לציוץ ששיתפה הוסיפה בר און: "בעל מניות משמעותי בישראכרט הוא בן זוגה של עורכת כלכליסט מבית ידיעות. כלכליסט מסקרים את ישראכרט, באופן שמשפיע על המניה, מבלי לתת לכך גילוי". עוד כתבה בר און: "כלכליסט פנו אלי היום וטענו שגלובס לא עשו גילוי נאות על עסקת נדל"ן שלי. גלובס דווקא עשו. ככה זה כשיש קוד אתי. הטחת בוץ עלי לא תנקה את הבושה".
 
הציוץ של יו"ר גלובס ודבריה על הפנייה אליה, עוררו את זעמו של כתב כלכליסט גולן חזני: "לא יוצא לי לעקוב אחרייך בטוויטר (למרות שאומרים לי שאני מפסיד קטעים...), אבל כשאת משקרת וממציאה ש'כלכליסט פנו אליי היום וטענו שגלובס לא עשו גילוי נאות על עסקת נדל״ן שלי', אני אומר: עד כאן".
חזני אף פירט את השתלשלות העניינים מול הדובר של בר און, מוטי שרף, ורמז שההתכתבויות שיש ברשותו עשויות להיות מאוד לא נעימות לה:
 
אין זו הפעם הראשונה ששמה של יו"ר גלובס נקשר בסערה שכוללת את מתחריה בעיתונות הכלכלית: לאחרונה היא חסמה בטוויטר את כתב TheMarker נתי טוקר לאחר שזה ביקר את התנהלותה ואת קריאתה למועצת העיתונות להדק את הפיקוח על העיתונים. בתגובה לחסימה עקץ טוקר את בר און וכתב: "כך מתנהלת מו"לית של עיתון קשוב שפתוח לביקורת. זה גורם לי להתחיל להאמין לכל הסיפורים מבפנים".
מלבד טוקר, בר און חסמה לאחרונה מספר כתבים בטוויטר, בהם גור מגידו מ-TheMarker וחיים לווינסון מהארץ.
בתגובה לטענות נגד חמי, השיבה העורכת הראשית של כלכליסט לעין השביעית: "צר לי להפריע עם העובדות אבל לעורכת העיתון אין קשר אישי לנושא כי בן זוגי אינו מספק לי דוח יומי לגבי הרכב תיק ההשקעה הפרטי שלו במניות, כך שאין לי שמץ מושג בכל נקודת זמן איזה אחזקות פרטיות במניות מחזיק בן זוגי, וזה נכון גם לגבי מניות ישראכרט.
"מעבר לכך, ב'כלכליסט' יש מדיניות סדורה ומגובשת, של טיפול בידיעות בהן יש חשש לניגוד עניינים של עיתונאים ועורכים, ככל שהוא ידוע באותו זמן, לפיו הטיפול בהן מועבר לממונים עליהם. מאז הקמת 'כלכליסט' אין לי כל מעורבות בהחלטות על דיווחים על עסקיו של בן זוגי. כל רמיזה אחרת פוגעת הן בו והן בי וב'כלכליסט'".
מוטי שרף ואלונה בר און סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התביעה שמתקיימת בגלובס בשלום רק מוכיחה את רמת השחיתות
    עיתונאי 02/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שם. גלובס ביקשו צו איסור פרסום על התביעה. ברגע שהשופט יחליט על הסרת צו איסור הפרסום תתוודעו מי הם גלובס.. וכל "דוח האמון" והשיט הזה שהם מפרסמים רק אחיזת עיניים. נקווה שהשופט יהיה מספיק אמיץ כדי להסיר את האיסור פרסום שיסוקר בתקשורת.
    סגור
  • 1.
    אלונה וגלובס צודקים
    ליאת אבן חן 01/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מספיק להתייפייף ... כל אחד מייצג מישהו או משהו וכן .. כלכליסט עובדים בשביל ישראכרט - לא בושה במדינה רקובה כי הכל ככה.
    סגור