משפט

19 שנות מאסר ופיצוי בעשרות אלפים: גזר דין למחבל מיום כיפור

"הטיח בראשו בקבוק מים, ודקר באמצעות מברג": בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על מחמד חרוב (22), תושב השטחים, 19 שנות מאסר בפועל, 21 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לנפגע העבירה בשיעור של 60,000 ש״ח, לאחר שבערב יום כיפור בשנת 2021 דקר  אדם ביפו 

מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ משה שי)
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על (22), תושב השטחים, 19 שנות מאסר בפועל, 21 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לנפגע העבירה בשיעור של 60,000 ש״ח, לאחר שבערב יום כיפור בשנת 2021 דקר באמצעות מברג אדם ביפו, וזאת בכוונה לגרום למותו ולאחר שהיה סבור שמדובר ביהודי.
עו"ד נועה בר מהפרקליטות כי "העונש שהשית בית המשפט הולם את הנסיבות החמורות שבהן בוצעה העבירה, כאשר הנאשם מנסה לרצוח אדם בלב מדינת ישראל, וזאת רק משום שחשב כי מדובר ביהודי". 
כזכור, על פי כתב האישום שהגישה עו"ד בר, הנאשם החליט לרצוח אדם ממוצא יהודי זאת מתוך ממניע לאומני-אידאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. לצורך כך, ביום 15.9.21, ערב יום הכיפורים, הצטייד הנאשם במברג ונכנס, ללא היתר, לשטח ישראל.
בשעות אחר הצהריים הגיע הנאשם ליפו והחל לתור אחר קורבן פוטנציאלי למימוש תוכניתו. הנאשם, אשר סבר כי המתלונן הוא אדם ממוצא יהודי, התקרב אליו מבלי שזה הבחין בו, תוך שצעק לעברו בערבית "יהודי, יהודי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם הנדקר היה יהודי , כמה היה העונש?
    ניר 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הנדקר היה יהודי המחבל הדוקר היה מקבל אולי 5 שנים מאסר. יש דין לכאן ודין לכאן. השופטים חייבים להתעורר ולהתחיל לתת עונשים סבירים בהתאם לעבירה. אם המחבל היה בא לשופטים, אולי היה נכנס להם קצת שכל.
    סגור