משפט

אקו"ם בהסתבכות גדולה: בית המשפט אישר תביעה יצוגית

פסק דין שניתן לאחרונה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד אקו"ם קובע כי במידה שאקו"ם לא תצליח לשנות את המסקנה כי הבעלות על הבניין וההוצאות שהוצאו מפרות חובות לבעלי המניות - תתברר השאלה איך ימומש הבניין בשדרות רוטשילד, ותמורת המימוש תחולק באופן צודק בין היוצרים בעלי המניות
מערכת ice | 
פסטיבל (צילום shutterstock)
השופט הכלכלי קובי שרביט קבע במסגרת אישור תביעה ייצוגית נגד אקו"ם, כי יש אפשרות סבירה כי אקו"ם מימנה רכישה והשקעה בבניין בשדרות רוטשילד בתל אביב מכספי יוצרים – תוך הפרה של חובותיה כלפיהם.
עניינה של בקשת האישור בטענה כי אקו"ם מחזיקה בידיה שלא כדין כספים ונכסים בסך מאות מיליוני שקלים, שמקורם בכספי תמלוגים שאקו"ם גבתה בגין שימוש בזכויות היוצרים של הזכאים לתמלוגים, במקום לחלקם לזכאים על פי דין, ובכלל זה לפי תקנון אקו"ם ולפי ההסכמים בינם לבין אקו"ם.
 
בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה באוגוסט 2020 לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי היוצרים חן קליין, שי קורן ושי כהן, נטען כי אקו"ם מחזיקה כספים ונכסים בסך מאות מיליוני שקלים שמקורם בכספי תמלוגים - במקום לחלקם.
השופט קובי שרביט קבע כי אקו"ם לא הצביעה על כל מקור בתקנון המתיר לדירקטוריון להשקיע את כספי התמלוגים בנדל"ן להשקעה (להבדיל מהשקעה לטווח קצר של תמלוגים שטרם חולקו). בנוסף, הוא קבע כי אקו"ם לא הצביעה על כל מקור מימון להשקעה בבניין בשדרות רוטשילד שאינו כספי התמלוגים של הזכאים. כלומר, ההנחה היא שאקו"ם הוציאה את הסכומים ששימשו אותה לרכישה, השבחה ובנייה של הנדל"ן להשקעה - מתוך כספי התמלוגים. התביעה הוגשה על ידי עוה"ד תמיר אפורי ושי גליק ממשרד עו"ד שבלת.
בהמשך להחלטה, במידה שאקו"ם לא תצליח לשנות את המסקנה כי הבעלות על הבניין וההוצאות שהוצאו מפרות חובות לבעלי המניות - תתברר השאלה איך ימומש הבניין בשדרות רוטשילד, ותמורת המימוש תחולק באופן צודק בין היוצרים בעלי המניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה