משפט

בזק בינ"ל, YES ופלאפון בצרות: חוטפות קנסות ענק

העיצומים הוטלו בשל הפרת חובות החלות על חברות שעניינן זמני מענה במוקד פניות טלפוני. פלאפון תשלם 562,170 שקל, יס שרותי טלוויזיה ותקשורת 508,940 שקל, אפילו רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ 181,100 שקל. ההסבר המלא בפנים
מערכת ice |  3
פלאפון, בזק, yes (צילום לילך צור, יחצ)
בתאריך 11/02/2025 הטילה סמנכ"לית בכירה ומנהלת מינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, גב' איה בן-פורת, מתוקף הסמכויות שהאציל לה מנכ"ל המשרל, עיצומים כספיים על החברות בזק בינלאומי בע"מ, פלאפון תקשורת בע"מ, יס שרותי טלוויזיה ותקשורת בע"מ, רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ ואקספון 018 בע"מ.  
העיצומים הוטלו בשל הפרת חובות החלות על חברות שעניינן זמני מענה במוקד פניות טלפוני. החובות קבועות בתקנה 49 לתקנות התקשורת. בהתאם לממצאי הפיקוח, החברות לא עמדו בזמני המענה שנקבעו באסדרה למתן מענה אנושי במוקדי פניות טלפוניים.

העיצומים שהוטלו היו בסכומים של מאות אלפי שקלים, בזק בינלאומי בע"מ נקנסה ב-757,270 שקל, פלאפון תקשורת בע"מ 562,170 שקל, יס שרותי טלוויזיה ותקשורת בע"מ 508,940   שקל, רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ 181,100 שקל, אקספון 018 בע"מ 70,730 שקל
בהתאם להוראות האסדרה הקבועות בתקנות וברישיונות, חברות בתחום התקשורת מחויבות במתן מענה אנושי ללקוחות במוקדי הפניות הטלפוניים במסגרת הזמנים הקבועה. מטרת האסדרה היא הבטחת שירות איכותי ומהיר לפניות טלפוניות של לקוחות כלפי ספקי השירותים. מוקד טלפוני מהווה אמצעי חיוני לשמירה על זכויות הצרכן, ומטרתו לסייע בטיפול בתקלות, תלונות ומענה על שאלות של הלקוחות בצורה מסודרת ויעילה.
בעת קביעת העיצום הכספי הובאו בחשבון נסיבות ההפרה והשיקולים אשר קבועים בסעיף 37א6 לחוק ובמסמך אמות המידה לקביעת העיצום הכספי. בין היתר, הובאו בחשבון: פגיעה בתחרות, פגיעה בשירותי בזק, שיעור המנויים שנחשפו לפגיעה, משך ההפרה, מידת הנזק הכספי שנגרם כתוצאה מההפרה, מידת התועלת שצמחה לחברה כתוצאה מהפרה, פעולות שנקט המפר עם גילוי ההפרה ונסיבות ושיקולים נוספים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדוע לא בודקים את חברות הביטוח ?
    רון 02/2025/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחכים יותר מחצי שעה למענה במקרה הטוב .
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן שיבדקו את שאר החברות המהירות את החוק (ל"ת)
    יעקב ל 02/2025/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יס
    ירון 02/2025/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך מחברת השירות הטובה בישראל עם דגש על המענה הטלפוני הידרדרה למקום הזה הנהלה כושלת
    סגור