משפט
"האח הגדול" באוטובוסים? "התירו לנו להשתמש בנתוני הנוסעים"
חברות תחבורה ציבורית עתרו לבית המשפט בדרישה להתיר להן אפשרות להשתמש בנתוני נוסעים מכרטיס ה"רב קו": "פגיעה בזכות של החברות"
9 חברות תחבורה ציבורית עתרו לבית משפט המחוזי בירושלים בדרישה לתת להן אפשרות להשתמש בנתוני נוסעים שבכרטיסי "רב קו". החברות-שביניהן אלקטרה אפיקים, מטרופולין, קווים, וסופרבוס-טוענות כי יש לתת להן גישה לנתונים האישיים לצורך בירור תלונות של לקוחות או התמודדות בתביעות משפטיות שונות. לפי החלטת משרד התחבורה, יש איסור על החברות להשתמש בנתונים אלו.
החברות העותרות טוענות באמצעות באי כוחן, עורכי הדין ד"ר דן חי ותומר ארד ממשרד דן חי ושות' ועו"ד דרור אפלדורף ממשרד סלומון, ליפשיץ, יוסי לוי ושות' כי החלטה זו משרד התחבורה "ניתנה שלא כדין, זאת בחוסר סמכות ותוך פגיעה בזכות של החברות להגן על עצמן בהליך משפטי".
הטענה של החברות היא כי אין מניעה להשתמש באותם נתונים, שכן האיסור של משרד התחבורה מונע מהן להבין את אופי הפניות מצד הנוסעים במקרים שנדרשים לכך. מה עוד שאם יבקשו צו על כל תביעה או צו, זה יכביד על המערכת וזה לא צעד ישים. מה עוד, לטענת החברות, כי כל נוסע שמפיק "רב קו" מאשר מראש בעת הפקת כרטיס אישי את השימוש באותם נתונים.
היועצת המשפטית במשרד התחבורה, עו"ד ספיר דדון, כתבה בחודש שעבר בנוגע לעניין זה כי, "ישנן מפעילות ששולפות מידע, בניגוד מוחלט להנחיות המשרד ולהנחיות הרשות להגנת הפרטיות ועושות בו שימוש לצרכיהם הפרטיים, כדוגמת התגוננות משפטית, מטרה שאינה נמנית על מטרות איסוף המידע על ידן, באופן העולה לכדי הפרת הוראות הדין".
ד"ר עו"ד דן חי, המייצג את העותרות, מסר בתגובה ל-Ynet: "העתירה מעמידה למבחן את מרחב השימושים האפשרי במידע אישי. העותרות טוענות כי יש לתת לכך פרשנות מרחיבה וכי יש לתת מעמד מרכזי להסכמה הנלמדת מהתנהגות הנוסעים, הסכמה המוכרת בחוק. אנו מאמינים שבית המשפט יאמץ את גישתנו ויוציא בכך מסר ברור לשוק המידע האישי השוקק בארץ".
מטעם משרד התחבורה נמסר בתגובה ל-Ynet: "העתירה המדוברת טרם התקבלה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים. לכשתתקבל היא תקבל מענה בבית המשפט."
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



