משפט
פעלו לאט וישלמו ביוקר: מדוע יונדאי וקיה ספגו קנס של 137 מיליון דולר?
לאחר שפעלו באיטיות ולא עמדו בתקנים שאיפשרו ריקול למאות כלי רחב, המינהל הלאומי לבטיחות בתעבורה בכביש קנס את שתי יצרניות הרכב בסכומים גבוהים מאוד וחייב אותם לשנות נהלים ולהקים מעבדות בדיקה
שני מותגי הרכב המובילים בעולם, יונדאי וקיה, חויבו לשלם קנס בגובה של 137 מיליון דולר והתקנת שיפורים בטיחותיים משום שביצעו באופן איטי מדי ריקול לכמיליון כלי רכב עם מנועים העלולים להיכשל מבחינה בטיחותית.
המינהל הלאומי לבטיחות בתעבורה בכבישים הודיע על העונש לאחר בדיקה ממשלתית שארכה שלוש שנים להתנהגות החברות: "זה קריטי כי היצרנים יכירו כראוי בדחיפות שבאחריותם להיזכר בבטיחות ויספקו מידע בזמן וגלוי לסוכנות על כל נושאי הבטיחות", אמר הצהרת סגן המנהל של NHTSA ג'יימס אוונס.
יונדאי תשלם 54 מיליון דולר ותשקיע 40 מיליון דולר לשיפור פעולות הבטיחות במסגרת הסכם שהושג עם הסוכנות. על החברה לבנות מעבדת בדיקה בשטח בארה"ב ולהעמיד מערכות מחשוב חדשות לניתוח נתונים לזיהוי בעיות בטיחות. עונשים נוספים בסך 46 מיליון דולר יידחו כל עוד יצרנית הרכב הקוריאנית תעמוד בתנאי הבטיחות.
קיה, המסונפת ליונדאי, חייבת לשלם 27 מיליון דולר ולהשקיע 16 מיליון דולר על מדדי ביצועי בטיחות. תשלום נוסף בסך 27 מיליון דולר יידחה כל עוד קיה תפעל בהתאם להוראות. קיה תקים משרד בטיחות אמריקאי בראשות קצין בטיחות ראשי. שתי החברות יצטרכו להעסיק מבקר צד ג' עצמאי שיסקר את נוהלי הבטיחות שלהן, והן התחייבו לשיפורים ארגוניים בכדי לזהות ולחקור נושאי בטיחות פוטנציאליים בארה"ב.
"אנו מעריכים מערכת יחסים שיתופית ושיתופית עם משרד התחבורה האמריקני ו- NHTSA, ונמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הסוכנות בכדי לזהות ולטפל באופן יזום בבעיות בטיחות אפשריות", אמר בריאן לטוף, קצין הבטיחות הראשי של יונדאי. קיה דווקא הכחישה את ההאשמות מארה"ב אך הסבירה כי ברצונה להימנע ממאבק משפטי ממושך. "אנו שמחים על היכולת להפנות את תשומת ליבנו לשיפור ושיפור תהליכי ניהול הזיכרון שלנו, ועדיפותנו נותרה לעשות דברים נכונים עבור לקוחותינו", נמסר מהחברה בהצהרה מוכנה.
סוכנות הבטיחות האמריקאית פתחה את בדיקתה בשנת 2017 לאחר שיונדאי החזירה כ-470,000 כלי רכב בספטמבר 2015 בשל זרימת הדלק המוגברת למסבי מוטות חיבור. הדבר יכול לגרום למסבים להתבלות ולהיכשל, ועלול לגרום למנועי ארבעה הצילינדרים להיתקע או להתלקח. התיקון היה החלפת ראש מנוע בעיקר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.יאיר נתניהו (ל"ת)שושי 11/2020/29הגב לתגובה זו0 0סגור


