משפט

נדחה הערעור בעליון נגד פרויקט "מהיר לעיר" בכפר סבא

בית המשפט החליט על דחיית הערעור שהגישה קבוצת סוחרים בכפר סבא נגד העירייה והוועדה המקומית, משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון. המשמעות: פרויקט הסעת ההמונים יתקדם כמתוכנן

מערכת ice | 
בית המשפט העליון (צילום שאולה הייטנר, מתוך אתר פיקיויקי)
הסאגה המשפטית סביב פרויקט "מהיר לעיר" בכפר סבא הגיעה כך נראה לסיומה. בית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים – הנשיאה אסתר חיות, מני מזוז וג'ורג' קרא – החליט בימים האחרונים על דחיית הערעור בעתירה שהגישה קבוצת סוחרים בכפר סבא נגד העירייה והוועדה המקומית, חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה, האמונים על קידום ומימוש המיזם.
פרויקט "מהיר לעיר" הוא פרויקט תחבורה לאומי הכולל 17 רשויות מקומיות מרחבי גוש דן, ומטרתו לשדרג באופן משמעותי את מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב – זאת באמצעות הוספת נתיבי תחבורה ציבוריים, הקמת תחנות אוטובוס חדשות בהן מערכות מדיה חכמות, ושדרוג כולל של התשתיות בכל עיר הנמנית על הפרויקט.
בכפר סבא נתקל המיזם בהתנגדות ובתלונות מצד תושבים וסוחרים, שקבלו על אופן יישומו בשטח. ההתנגדות אף התגלגלה למישור המשפטי, כאשר קבוצת סוחרים פנתה לבית המשפט בטענה כי מובילי הפרויקט לא גיבשו תוכנית מתאר מפורטת והיתר בנייה תואם, וכי ההחלטה בדבר ביצוע העבודות להכשרת נת"צ ללא תוכנית מפורטת והיתר בנייה תואם נעשתה בחוסר סמכות ולפיכך היא פסולה ובלתי חוקית.

פרויקט "מהיר לעיר" בכפר סבא. הדמיה: נתיבי איילון
בחודש אפריל 2020 החליט בית המחוזי מרכז בלוד על דחיית העתירה, ובפסק הדין של השופט אורן שוורץ צוין כי "פרויקט 'מהיר לעיר', מבוצע על פי סמכותן של המשיבות, ואינו מצריך התקנת תוכנית מפורטת נוספת. יתר על כן, התרשמתי כי ההליכים המנהליים הכרוכים בביצוע הפרויקט נעשו באופן תקין וכי אין בהם פגמים מהסוג שמצדיק את התערבות בית המשפט בהחלטות הרשות".
בהמשך פסק הדין נכתב כי "לא מן הנמנע שעבודות ביצוע הפרויקט יגרמו לאי-נוחות לעותרים. אולם יש לזכור כי תכליתו היא לשרת את האינטרס הציבורי, בכך שתיווצר רשת מטרופוליטנית רציפה, יעילה ונוחה".
בעקבות החלטה הוגש ערעור לבית המשפט העליון, שכעת כאמור נדחה אף הוא. את המערערים ייצגו עורכי הדין אלון רון, אילת לשם ורותם פיטרמן. את עיריית כפר סבא ייצגו עו"ד בתיה בראף מליכזון ועו"ד שירי גז ממשרד הררי טויסטר ושות', את משרד התחבורה ייצג עו"ד יונתן נד"ב ואת חברת נתיבי איילון ייצגו עו"ד איל שקיב ועו"ד חן אסלן.
פרויקט "מהיר לעיר", בכפר סבא, המתבצע בימים אלה ברחוב ויצמן, כולל מתיחת פנים נרחבת לרחובה הראשי של העיר. מדובר ביו היתר בשדרוג מוביל הניקוז המרכזי למניעת הצפות בחורף, סלילת שבילי אופניים, נטיעת מאות עצים, התקנת ריהוט רחוב חדש, שדרוג התאורה, הצבת תחנות אוטובוס חדשות עם מערכות מדיה חכמות והחייאתו של הרחוב כולו. הפרויקט מתבצע במקטעים ויעניק קדימות לתחבורה הציבורית בכפר סבא, על ידי התווית מסלול ייחודי לתחבורה הציבורית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה