משפט

ארגון העיתונאים לעורך וואלה: "שקול מחדש את פיטוריו של רועי שושן"

ארגון העיתונאים שלח מכתב לעורך וואלה ערן טיפנברון העוסק בפיטורי ראש מערכת החדשות רועי שושן. לטענת הארגון, הפיטורים מעלים סימני שאלה בנוגע למחוייבות של האתר למקצועיות ואתיקה העיתונאית 
אביחי דלאל |  1
וואלה וארגון העיתונאים בישראל (צילום אייס)
ארגון העיתונאים שיגר היום (שני) מכתב לעורך וואלה ערן טיפנבורן בנוגע לפיטורי ראש מערכת החדשות, רועי שושן. בארגון טוענים ששושן פוטר זמן קצר לאחר הבחירות ולפני משפט נתניהו והדבר מעלה סימני שאלה בנוגע למחוייבות של האתר למקצועיות ואתיקה עיתונאית. 
במכתב שכתבו אלי גרשנקרוין מנכ"ל ארגון העיתונאים וענת סרגוסטי האחראית על חופש העיתונות נכתב: "מפרסומים בכלי התקשורת נודע לנו בשבוע שעבר על פיטוריו של רועי שושן, ראש מערכת החדשות של וואלה. על פניו סיום העסקתו של רועי בוואלה נעשה במחטף ולא בהתאם לדין".
לאחר מכן, הסבירו: "הליך הפיטורים שבוצע בסמיכות זמנים בעייתית, מיד אחרי הבחירות ובסמוך לפתיחת משפט נתניהו שבו נדונה באריכות סוגיית הסיקור ב'וואלה', מעלה סימני שאלה לגבי מחויבות המערכת העיתונאית בוואלה לתנאי ההעסקה של העיתונאים, ולשמירה על מקצועיות ואתיקה עיתונאית".
עוד הוסיפו כי: "לא יעלה על הדעת שגוף תקשורת אשר עמל בשנים האחרונות להימלט מהכתם שדבק בו בעקבות תיק 4000 , ואף התחייב בהסכם קיבוצי מול ארגון העיתונאים על תקנון של אתיקה עיתונאית, יפטר בחטף את ראש מערכת החדשות שלו, וזאת ללא הליך מסודר והנמקה עניינית. פיטורים של עיתונאי וואלה, במיוחד בתפקיד מרכזי במערכת, היוצאים לפועל באופן גחמתי וללא שימוע כדין, מייצרים אפקט מצנן על העיתונאים הממשיכים לעשות את עבודתם בוואלה וראוי כי לא ייעשו. אנו קוראים לך לשקול מחדש את פיטוריו של רועי שושן ולהוכיח את מחויבותה של הנהלת וואלה להקפדה על כללי אתיקה וסיקור עיתונאי ערכי, מקצועי וחסר פניות".
מאתר וואלה טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלי עזור חחחחחחח (ל"ת)
    נו באמת 04/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור